«باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در منطقه قفقاز است. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های این شهر، به آن سفر می‌کنند. هتل‌ها، یکی از پایه‌های صنعت گردشگری برای هر کشوری محسوب می‌شوند. هتل گلدن کاست باکو یکی از این هتل‌های ۵ ستاره و زیبای باکو است که به دلیل نزدیک بودن به ساحل، به مقصد محبوبی برای بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. 

باکو در قسمت غرب ساحل دریای خزر واقع شده و یکی از اولین مناطق نفت‌خیز جهان به شمار می‌رود. به لطف منابع نفتی، این شهر ثروتمند در سال‌های اخیر توسعه زیادی در زمینه‌های گوناگون پیدا کرده است. یکی از زمینه‌های توسعه این شهر ساحلی و زیبا، از لحاظ امکانات گردشگری بوده است. باکو به دلایل گوناگون مانند ساحلی بودن، آب و هوای مطبوع، جاذبه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، جاذبه‌های اقتصادی و آثار تاریخی و قدیمی امروزه به یکی از مقاصد گردشگری در منطقه تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم تا با هتل باکو گلدن کاست و مکان آن و همچنین امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌کند، بیشتر آشنا شویم.

هتل گلدن کاست باکو ، رزرو هتل باکو

هتل گلدن کاست باکو در کجای باکو قرار گرفته است؟

هتل گلدن کاست باکو (Golden Coast) در مرکز باکو و در خیابان «مایکایل خیسیوف» و مشرف به ساحل دریای خزر واقع شده است. این هتل ۵ ستاره و زیبا در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده و در سال ۲۰۱۵ و در هنگام برگزاری مسابقات المپیک اروپایی در ژوئن ۲۰۱۵ دوباره مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. این هتل زیبای ساحلی، در فاصله ۵۵۰ متری میدان پرچم ملی باکو واقع شده است و تنها ۱.۵ کیلومتر با چرخ و فلک باکو و ۱.۷ کیلومتر نیز با موزه فرش این شهر فاصله دارد. پارک آپلند، برج‌های فلیم و پارک فیلهارمونی نیز که از جاذبه‌های پربازدید شهر باکو محسوب می شوند در فاصله تقریبی ۲ کیلومتری این هتل واقع شده‌اند. تئاتر اپرا و رقص باله آذربایجان نیز با این هتل تنها ۳.۸ کیلومتر و قصر حیدرعلی اف نیز در حدود ۴ کیلومتر فاصله دارند.

گلدن کاست در فاصله ۳.۵ کیلومتری محله قدیمی شهر باکو که بیشتر آثار تاریخی این شهر در آن واقع شده است، قرار گرفته است و ۲۰ دقیقه به صورت پیاده‌روی تا این محله راه خواهد بود. برای رسیدن به این محله قدیمی همچنین دیگر مناطق دیدنی باکو، می‌توانید از اتوبوس و یا تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده کنید. فاصله فرودگاه بین المللی باکو تا این هتل نیز به صورت تقریبی ۳۰ کیلومتر است. این فاصله تا این هتل باکو، نزدیک به ۲۰ دقیقه با تاکسی طول خواهد کشید.

هتل گلدن کاست باکو ، رزرو هتل باکو

  امکانات هتل گلدن کاست باکو

این هتل ۵ ستاره و زیبا یک هتل تازه ساز و ساحلی محسوب می‌شود که به سبک هتل‌های کلاسیک اروپایی بنا شده است. این هتل امکانات بسیار خوبی را برای آرامش مسافران و گردشگران در اختیار آنان قرار می‌دهد. با هم این امکانات را بررسی می‌کنیم:

  • اتاق‌ها و سوئیت‌ها

این هتل ۷۶ اتاق و سوئیت جداگانه دارد که در ۷ کلاس به گردشگران ارائه می‌شود. گردشگران و مسافران با توجه به تعداد نفرات و همچنین بودجه خود می‌توانند اتاق‌ و یا سوئیت مورد نظرشان را رزرو نمایند. اتاق‌ها همه با بهترین دکوراسیون کلاسیک به سبک اروپایی، چیده شده‌اند. 

کاسپین سوئیت‌‌های این هتل در بین مسافران از شهرت و طرفداران بیشتری برخوردار است. همه سوئیت‌ها و اتاق‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع، وای فاری رایگان، تلویزیون ماهواره‌ای، گاو صندوق، میز تحریر، حمام اختصاصی با وسایل بهداشتی کامل حمام، سشوار و تختخواب اضافه در صورت نیاز است. از دیگر خصوصیات منحصر به فرد اقامت در این هتل، تجربه نسیم دریایی صبحگاهی در بالکن‌های بزرگ این هتل است. شما می‌توانید با نشستن در محوطه بالکن‌ها، از صرف غذا در کنار منظره جادویی دریای خزر بهره ببرید. 

هتل گلدن کاست باکو ، رزرو هتل باکو

  • امکانات کلی و عمومی هتل

این هتل خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. شما با اقامت در این هتل باکو و استفاده از این امکانات تفریحی می‌توانید همه خستگی‌ها را از تن بیرون کنید. از جمله این خدمات و امکانات جالب تفریحی می‌توان به استخر سرپوشیده، خدمات آبگرم، سونا، مرکز تناسب اندام، اتاق بخار و خدمات ماساژ اشاره کرد. از دیگر خدمات هتل گلدن کاست باکو همچنین می‌توان به شاتل فرودگاهی، پارکینگ اختصاصی، Wi-Fi رایگان در همه مکان‌ها در هتل، اتاق‌های ملاقات و کنفرانس برای برگزاری جلسات کاری و تجاری، خدمات ۲۴ ساعته اتاق‌ها و سوئیت‌ها و سرویس خشکشویی اشاره نمود.

  • رستوران‌های‌ هتل گلدن کاست باکو

در این هتل دو رستوران با بهترن غذاها موجود است. در رستوران اصلی هتل شما می‌توانید برای هر سه وعده از غذاهای بین المللی و سنتی آذربایجانی استفاده کنید. همچنین برای وعده صبحانه در این هتل، بوفه صبحانه متنوع آماده خدمت رسانی است. در این رستوران همچنین به صورت هفتگی می توانید از موسیقی زنده لذت ببرید. رستوران دیگر هتل نیز که به رستوران تابستانی معروف است و به صورت فضای باز و در تراس هتل و با منظره‌ای منحصر به فرد از ساحل دریای خزر برای غذا خوردن و لذت بردن مسافران از منظره دریا، آماده خدمت رسانی است. برای استفاده از غذاهای رستوران بهتر است به ساعت سرو هر وعده توجه کنید. صبحانه بین ساعت ۷ صبح تا ۱۱ صبح، ناهار از ۱۲ظهر تا ۱۵ بعد ازظهر و شام از ساعت ۱۹ تا ۲۳ سرو خواهد شد.

سخن آخر

تور باکو به دلایل فراوان امروزه به یک مرکز گردشگری در منطقه تبدیل شده است و ایرانیان زیادی هرساله برای تفریح و تجارت به این شهر زیبا سفر می کنند. هتل گلدن کاست باکو یکی از بهترین و زیباترین هتل‌های ساحلی باکو است که در نزدیکی مرکز شهر باکو واقع شده است. این هتل ۵ ستاره به بسیای از مکان‌های گردشگری باکو نزدیک است و شما تنها با پیاده روی چند دقیقه‌ای می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. به علاوه برای بازدید از آثار تاریخی در محله قدیمی باکو نیز می‌توانید از تاکسی اینترنتی یا اتوبوس استفاده کنید و یا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

 این هتل امکانات تفریحی جالبی مانند استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، سالن بدنسازی و دیگر امکانات را برای مسافران در اختیار آنان قرار می دهد. شما با اقامت در این هتل می توانید از یک تعطیلات آرام تابستانی در ساحل دریای خزر بهره ببرید.