تور باکو – پورتال مسافرتی تور استار TourStat رتبه بندی از بهترین شهرها برای اوقات فراغت و مسافرت در پاییز گردآوری کرده است که نام باکو نیز در آن می درخشد.

با توجه به این رتبه بندی، باکو یکی از پنج شهر CIS برای سفرهای پاییز برای گردشگران روسی است. مینسک (بلاروس) و نور سلطان (قزاقستان) پیشتازان این رده بندی هستند. رتبه بندی شهرهای CIS طبق تحلیل محبوبیت شهرها در بین گردشگران در پاییز ۲۰۱۹ ارائه شده است.

همانطور که اطلاع داده شده بود، مراسم تعطیلات سنتی انار در اواخر ماه اکتبر در گویچای در جمهوری آذربایجان برگزار می شود، کنفرانس بین المللی هنر تئاتر TEART نیز از ۲۰ سپتامبر تا ۸ اکتبر در مینسک برگزار می شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا گردشگران روسی برای تعطیلات خود راهی آذربایجان می شوند. گردشگران به کیفیت هتل ها ، غنای برنامه های تور و توسعه مجتمع های بهداشتی و آبگرم مانند نفتالان جذب می شوند. باکو نیز به دلیل عدم محدودیت زبان ، امکان سفر بدون ویزا و باز شدن پروازهای مستقیم بین آذربایجان و بسیاری از شهرهای روسیه در بین گردشگران روسی مشهور است.

در سال ۲۰۱۸ روسیه پیشتاز بازار گردشگری آذربایجان بود. بدین ترتیب ، تاکنون ۲،۸۴۹،۶۰۰ گردشگر از ۱۹۶ کشور جهان در طول سال وارد آذربایجان شدند و روس ها بیشترین سهم آنها – ۳۰.۹ درصد (حدود ۹۰۰۰۰۰) را تشکیل می دهند.

گردشگران روزانه ۴۰ تا ۱۰۰ دلار برای اقامت و وعده های غذایی برای سفرهای پاییز به کشورهای CIS هزینه می کنند.

در مورد روسیه به عنوان یک نقطه سفر برای گردشگران آذربایجانی ، مسکو و سن پترزبورگ وضعیت محبوب ترین شهرهای روسیه را در بین آذربایجانی ها حفظ می کنند. علاوه بر این ، توریست های آذربایجانی به تازگی انتخاب شهر ژلهزنوودسک روسیه را آغاز کرده اند. در سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۵۰۰ گردشگر آذربایجانی از این شهر روسیه بازدید کردند.

جمهوری آذربایجان در زمره کشورهای در حال توسعه در زمینه گردشگری است و از لحاظ رقابت جهانی در جهانگردی رتبه ۳۹ را در بین ۱۴۸ کشور جهان دارد.