تور باکو – میزبان فرمول یک در پایتخت آذربایجان یعنی باکو در حاشیه غربی دریای خزر واقع شده است و از ظاهری اصیل و منحصر به فرد برخوردار است که یکپارچگی باستانی را با ظاهری مدرن ارائه می دهد، عواملی که باعث شده تا برخی به این شهر لقب “پاریس شرق” دهند.

میزبانی اولین دوره مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ موفقیت بزرگی بود که نشانه دیگری از ظهور باکو به عنوان یک مقصد مهم ورزشی نام گرفت. این شهر در اوایل سال ۲۰۱۵ میزبان نخستین بازی های اروپایی بود و همچنین یکی از میزبان های یوفا یورو ۲۰۲۰ نیز خواهد بود.

بسیاری از برجسته ترین ویژگی های باکو – از جمله شهر قدیمی جذاب (یک میراث جهانی یونسکو) –  در اطراف پیست خیابانی ۶ کیلومتری این شهر قرار دارد که یکی از سریع ترین و دیدنی ترین مکان ها در جهان است. هرمان تیلکه ، معمار این پیست شهری و خیابانی می گوید:

ما از نظر مهندسی و طراحی یک پیست خیابانی چالش برانگیز ایجاد کرده ایم. یکی از چیزهایی که باکو را به شهری جذاب تبدیل کرده است، ترکیب بسیار خوبی از یک شهر تاریخی، تفرجگاه ساحلی زیبا و سبک مدرن چشمگیر است.

تور باکو ، فرمول‌یک باکو 2019

آیا درباره باکو می دانستید؟

باکو که در فاصله ۲۸ متری زیر سطح دریا قرار دارد، پائین ترین پایتخت کشور در دنیا و همچنین بزرگترین شهر جهان است که زیر سطح دریا واقع شده است. اولین چاه نفت جهان در جنوب این شهر حفر شد و در آغاز قرن بیستم جمهوری آذربایجان تقریبا نیمی از نفت جهان را تأمین می کرد.

حمل و نقل

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف در خدمت باکو قرار دارد که در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است ، اما پس از رسیدن به مقصد بهترین راه برای مسافرت با جاده است. مطمئناً اتوبوس ارزانترین وسیله حمل و نقل است، اما گرفتن تاکسی با شرکت تاکسی باکو (که دارای تاکسی های بنفش به سبک لندن است ، که بین محلی ها به عنوان “بادمجان” نیز شناخته می شود) ، گزینه مناسبی برای کسانی است که ماشین اجاره نمی کنند.

کجا بمانیم؟

این شهر دارای طیف گسترده ای از هتل هاست، بسیاری از آنها از زنجیره های محبوب و اکثر آنها در حوالی ساحل واقع شده اند ، که هر چه به مسابقه نزدیک تر می شویم رزرو آنها سخت تر می شود اما به کمک باکو گشت می توانید به راحتی تور و هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تور باکو ، فرمول‌یک باکو 2019
فرمول‌یک باکو ۲۰۱۹

اطلاعات کلی درباره پیست و فرمول یک باکو

باکو جدیدترین پیست خیابانی در تقویم فرمول ۱ است و به صفوف موناکو ، ملبورن و سنگاپور پیوسته است. اولین جایزه بزرگ در باکو در سال ۲۰۱۶ به عنوان جایزه بزرگ اروپا برگزار شد. در ادامه مراسم گرندپری افتتاحیه آذربایجان در سال ۲۰۱۷ ، که شاهد یکی از بزرگترین ناآرامی های فصل بود ، با پیروزی دنیل ریکاردو، دومی والتری بوتاس و سومی لنس استرول با ویلیامز به پایان رسید در حالی که لوئیس همیلتون و سباستین فتل درگیر رقابت و برخورد پشت ماشین ایمنی بودند.

آدرس پیست؛ آذربایجان، باکو، خیابان ۹۳ ظریف علی اف، پیست خیابانی باکو

به زودی لیست تورها و بلیط های مربوط به مسابقه فرمول یک باکو (آذربایجان) در وب سایت ما قرار خواهد گرفت.