تور باکو – شاید اول راه حلی که برای سفر به مقصدهای مختلف از جمله کشورهای خارجی و نزدیک ایران از جمله آذربایجان و باکو به ذهن شما برسد، سفر با اتوبوس و تهیه بلیط این وسیله نقلیه باشد.

از دلایل انتخاب اتوبوس برای سفر می توان به هزینه‌ های بسیار پایین و مناسب بودن قیمت بلیط‌ و امنیت قابل قبول اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر از پرواز و سفر هوایی دل خوشی ندارید،  برای سفر به باکو، تورهای زمینی ما را از دست ندهید.

چنانچه شما تجربه  سفر با اتوبوس را داشته باشید، تا حدودی با مراحل کار آشنا هستید. در غیر اینصورت اگر برای اولین بار قصد دارید دل به جاده بزنید، ما در پایین نکاتی را ذکر کرده ایم که آگاهی از آنها می تواند به شما در بسیار از موارد در سفر زمینی کمک کند.

 مقصد تان را  انتخاب کرده‌اید و قصد شما مسافرت است اما وسیله نقلیه مدنظرتان چیست؟ پس از مقایسه‌ی وسیله‌ های نقلیه‌ چه به صورت هوایی و چه زمینی و… به این نتیجه رسیده‌اید که  سفر را با اتوبوس طی کنید. بنابراین اولین اقدام لازم برای شما خرید بلیط است. شما قادر خواهید بود به صورت حضوری به مراکز و تعاونی های فروش بلیط اتوبوس رفته و برای مقصد مورد نظرتان بلیط تهیه کنید یا بصورت آنلاین و خرید اینترنتی برای تهیه بلیط اقدام کنید، در منزل یا هرجای دیگری.

در یک سفر با اتوبوس شما حداقل باید چند ساعتی را در این وسیله و با نشستن روی صندلی‌های آن بگذرانید. قطعا نوع صندلی‌ها و میزان راحتی آن‌ها در کیفیت سفر شما تاثیر فراوانی دارد. اگر به دنبال راحتی و استراحت در طول مسیر هستید از اتوبوس‌های وی‌آی‌پی استفاده کنید زیرا این اتوبوس‌ها دارای صندلی‌های بسیار خوبی هستند. اما جدای از جنس و نوع صندلی‌ها موقعیت آن‌ها در اتوبوس نیز اهمیت دارد. توجه داشته باشید که بهترین بخش اتوبوس همیشه ردیف وسط آن است زیرا ردیف وسط نه سر و صدای عقب را دارد و نه منظره‌ غیر جذاب جلو و همچنین طبق تحقیقاتی که به عمل آمده امن‌ترین قسمت اتوبوس در تصادفات جاده‌ای همین قسمت وسط آن است. زیرا به طور معمول ضربه از پشت یا جلو وارد می‌شود.

امروزه همه‌ اتوبوس‌ها دارای حداقل یک تلویزیون هستند که اغلب با توجه به زمانی که در مسیر قرار دارید یک فیلم از آن پخش می‌شود. با این حال در اکثر اتوبوس‌های وی‌آی‌پی در جلوی هر صندلی مانیتوری تعبیه شده است. حتی در اتوبوس بسته‌ای شامل تنقلات و آبمیوه یا آب معدنی دراختیار شما قرار می گیرد با این حال سعی کنید همیشه خوراکی‌های مورد علاقه خودتان را به همراه داشته باشید. همچنین با توجه به ساعتی که در سفر هستید اتوبوس‌ زمانی را برای استراحت و صرف غذا توقف می‌کنند.

از آنجایی که تهویه‌ مطبوع اتوبوس ها با توجه به دمای محیطی که در آن قرار دارید تنظیم شده، توصیه می شود خودتان لباس مناسب به همراه داشته باشید زیرا ممکن است دما برای شما بیش از حد سرد یا گرم باشد. سفری شاد و سلامت برای‌تان آرزومندیم.