تور باکو – چهارمین جشنواره فیلم ویستولا از دوستداران سینما در باکو، دعوت می کند تا از ۱۲ تا ۱۷ نوامبر بهترین فیلم های لهستان را به تماشا بنشینند. به عنوان بخشی از جشنواره ، نمایش رایگان در باشگاه جاز لندمارک “The Rotunda -1” برگزار می شود.

جشنواره فیلم فرصتی برای غوطه وری در فضای بی نظیر سینمای لهستان و آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت سینما و آثار سالهای گذشته است.  جشنواره فیلم ویستولا برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در مسکو برگزار شد و تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ شهر در هشت کشور را تحت پوشش خود قرار داد. امروز ، فیلم های لهستانی نه تنها توسط ساکنان جمهوری آذربایجان بلکه در کشورهایی همچون روسیه ، کرواسی ، صربستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، قرقیزستان و قزاقستان پخش می شوند.

فیلم هایی از ژانرهای مختلف از جمله درام ، فیلم های تاریخی و میهن پرستانه به بینندگان در باکو ارائه می شود. این جشنواره با درام تاریخی فیلیپ باجون “باتلر” در تاریخ ۱۲ نوامبر افتتاح می شود ، داستان حماسی از سرنوشت های درهم تنیده لهستانی ها ، کاشوبی ها و آلمانی ها ، با الهام از یک داستان واقعی ، در برابر حوادث آشفته نیمه اول سالهای قرن بیستم.

در مرحله بعد ، فیلم “عفو” ساخته Jakub Kolski در تاریخ ۱۳ نوامبر به بینندگان ارائه می شود. این فیلم در واقعیت های لهستان پس از جنگ قرار دارد ، این فیلم داستان عزاداری والدین را در آخرین سفر خود با پسرش روایت می کند.

هواداران صحنه های نبرد باید به فیلم “۳۰۳ Squadron” به کارگردانی دنیس دلیک ، آرت بروویچ علاقه مند شوند. این داستان اسکادران جنگنده بسیار مورد توجه است ، که در آن عمدتا از هواپیماهای لهستانی ، در تاریخ جنگ هوایی و دفاع قهرمانانه آنها از انگلیس در طول جنگ جهانی دوم ، نبرد بریتانیا در برابر حملات نازی ها بوده است. این فیلم از ۱۴ نوامبر در باکو به نمایش در می آید.

به کارگردانی الکساندر پیترزاک ، کمدی “جولیوس” درباره یک فاجعه پیاده روی است – هر آنچه که او لمس می کند به گرد و غبار در دستان خود تبدیل می شود. وی علاوه بر مشکلات شخصی خود ، باید از پدر بیمار خود مراقبت کند.

همه فیلم ها به زبان لهستانی ارائه می شوند اما با زیرنویس های روسی و انگلیسی.