ویزا باکو بسته به نوع سفر و قصد شما از رفتن به کشور آذربایجان انواع مختلفی دارد. آذربایجان کشوری زیبا است که بسیاری از مسافران برای دیدن جاذبه‌های باستانی و بناهای مدرن به آنجا می‌روند. این کشور جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد، به همین دلیل گردشگری آن در حال رشد است. با این حال، یکی از مهمترین مواردی که باید بدانید این است که تا زمانی که ویزا نداشته باشید، نمی‌توانید از مرز عبور کنید.

برای سفر به کشور آذربایجان نیاز به اخذ ویزا باکو دارید، اما تقریبا می‌توان گفت گرفتن این ویزا ساده‌ است و در زمان کوتاهی صادر می‌شود. ویزای آذربایجان به دو شکل صادر خواهد شد که هزینه و زمان صدور آن متفاوت است.

در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه شرایط و نحوه دریافت ویزای این کشور به انواع ویزای صادر شده و هزینه آن اشاره کنیم تا آشنایی بیشتری با آن‌ها داشته باشید.

ویزا باکو را چگونه دریافت کنیم؟

انواع ویزای آذربایجان

این ویزا انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط درخواست دهنده متفاوت است:

  • ویزای رسمی آذربایجان
  • ویزای ویژه آذربایجان
  • ویزای خدمت آذربایجان
  • ویزای سیاسی آذربایجان
  • ویزای افراد بدون تابعیت

ویزا چیست؟

برای سفر به آذربایجان نیز مانند هر کشور دیگری باید ویزا دریافت کرد. ویزا مدرکی است که به پاسپورتتان ضمیمه می‌شود و نشان‌دهنده تایید ورود شما از طرف سفارتخانه است.

ویزا نشان می‌دهد که چه مدت زمان در کشور میزبان اقامت خواهید داشت، مهلت بازگشتتان به کشور خود چه تاریخی است و هدفتان از سفر به این کشور چیست.

در نتیجه باید به خوبی از ویزا و پاسپورت خود مراقبت کنید و آن را همه جا همراهتان داشته باشید. همیشه سعی کنید چند کپی از آن بگیرید. یکی را همراه خود و دیگری را در محل اقامت بگذارید.

ویزا باکو را چگونه دریافت کنیم؟

شرایط اخذ ویزا باکو یا آذربایجان

آذربایجان با شرایط آب‌و‌هوایی و گردشگری زیبایی که دارد توانسته است نظر گردشگران کشورهای مختلف و به خصوص ایرانی‌ها را جلب کند. باکو پایتخت آذربایجان و یکی از شهرهای زیبای این کشور است و همه ساله توریست‌های زیادی برای دیدن از این شهر به آذربایجان سفر می‌کنند.

پیش از سفر به این کشور باید از طریق کنسولگری یا سفارت ویزا دریافت کنید که در ادامه راهنماییتان خواهیم کرد.

انواع ویزای کشور آذربایجان

اگر تابعیت این کشور را نداشته باشید باید اقدام به دریافت ویزا کنید. ویزا باکو انواع مختلفی دارد:

ویزای الکترونیکی یا آسان ویزا

با توجه به درخواست بالای متقاضیان برای درخواست ویزا این کشور تصمیم به صدور ویزا از طریق سیستم آسان ویزا کرده است. در نتیجه با اسکن صفحه اول پاسپورت خود می‌توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید.

آسان ویزا ویزای الکترونیکی است و خیلی زود در زمان ۳ روز یا یک هفته صادر خواهد شد. برای درخواست این ویزا باید ۳ ماه تا تاریخ انقضای ویزایتان زمان باقی مانده باشد.

هزینه این ویزا را به شکل آنلاین می‌توانید پرداخت کنید. فقط بهتر است بدانید مانند ویزای لیبل بیش از سی روز حق اقامت در این کشور را ندارید.

ویزا باکو را چگونه دریافت کنیم؟

انوع ویزای الکترونیکی

ویزای الکترونیکی خود به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • ویزای عادی: این ویزا معمولا در طول یک هفته صادر می‌شود و تنها مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزا باکو اسکن پاسپورت است. به این طریق می‌توانید بدون مراجعه به کنسولگری روادید دریافت کنید.
  • ویزای فوری آذربایجان: این ویزا که در کمتر از یک روز صادر می‌شود، به اسکن پاسپورت نیاز دارد و بدون مراجعه حضوری قابل دریافت است.

ویزای لیبل

برای اخذ ویزا از نوع ویزای لیبل نیاز به اصل پاسپورت دارید. تفاوت چندانی بین این ویزا با ویزای الکترونیکی نیست. ویزایتان باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد و به همراه یک قطعه عکس به کنسولگری آذربایجان در تبریز مراجعه کنید.

تفاوت این ویزا با ویزای الکترونیکی این است که باید حضوری مراجعه کنید.

ویزای یک بار ورود آذربایجان

با اخذ این ویزا در طول اقامت فقط یک بار می‌توانید به آذربایجان سفر کنید.

ویزای کثیرالورود آذربایجان

اعتبار این ویزا دو سال است و طی این مدت می‌توانید چندین بار وارد کشور آذربایجان شوید.

ویزای ترانزیت

یکی از انواع ویزا باکو ویزای ترانزیت باکو است که برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند از این خاک جهت رسیدن به مقصد دیگری عبور کنند. مدت اعتبار آن ۳۰ روز است و فرد دارای این ویزا می‌تواند نهایتا ۵ روز در خاک این کشور اقامت داشته باشد.

تمدید ویزای آذربایجان در خاک این کشور

این ویزا در خاک آذربایجان قابل تمدید است و با مراجعه به اداره کل مهاجرت جمهوری آذربایجان یا دفاتر مانند آسان ویزا می‌توان ویزا را تمدید کرد.

البته توجه داشته باشید ویزا در مرز این کشور به هیچ وجه صادر نمی‌شود.

ویزا باکو را چگونه دریافت کنیم؟

هزینه ویزا باکو

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که هزینه ویزا باکو چه مقدار است. این هزینه بستگی به نوع درخواستتان دارد.

می‌توانید بیمه مسافرتی نیز دریافت کنید که کاملا اختیاری است. همچنین هزینه کارشناسی مدارک در هزینه نهایی لحاظ می‌شود. البته می‌توانید خودتان این درخواست را بدهید که با نظارت کارشناسان انجام بگیرد و به آن ویزای تضمینی باکو می‌گویند.

سایر نکات مهم در مورد اخذ ویزا باکو

مدت اعتبار ویزای الکترونیکی آذربایجان ۳ ماه است و ۱ ماه اجازه اقامت در این کشور وجود دارد. یکی از مواردی که لازم است بدانید قابلیت ویرایش کردن ویزا پس از دریافت آن از طریق سامانه است.

باکوگشت ارائه دهنده خدمات اخذ ویزا

با توجه به اینکه قوانین هر کشوری برای سفر و اقامت به آن متفاوت است و ممکن است قوانین مختلفی در اخذ ویزا داشته باشند، باکوگشت با تجربه ۸ ساله در خدمت‌رسانی به هموطنان تلاش می‌کند تا به سریع‌ترین و امن‌ترین روش ممکن رضایت خاطر افراد متقاضی ویزا باکو را جلب کند.

باکوگشت با ارائه خدمات مسافرتی و تور باکو، خدمات اخذ ویزا در حداقل زمان ممکن و کمترین کارمزد اقدام به دریافت ویزا برای متقاضیان می‌کند.

تمام سرویس‌های نام‌برده اعم از ویزای الکترونیکی یک روزه و کاری، ویزای عادی یک هفته‌ای و سایر موارد مورد تقاضا در باکوگشت قابل ارائه بدون مراجه حضوری هستند.