در این می‌خواهیم درباره مکان‌هایی که می‌توانید در تور باکو مشاهده کنید و داشتن تجربه سفری به یادماندنی صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید باکو پایتخت آذربایجان است و به دلیل نزدیکی و هزینه مناسب سفر، یکی از مقصدهای گردشگری برای ایرانیان است. اگر شما نیز می‌خواهید در تعطیلات به باکو بروید، حتما این متن را پیش از سفر بخوانید. 

معرفی باکو

باکو شهر بسیار زیبایی است و به دلیل شباهت‌های فرهنگی که با ایران دارد و همچنین به دلیل زبان مردم باکو که نزدیک به زبان آذری است، در طول سفر احساس غریبی نخواهید داشت. اگر می‌خواهید تجربه حضور در معماری سنتی و ساختمان‌های قدیمی را داشته باشید و یا به دنبال ساختمان و طراحی‌های مدرن هستید، باکو گزینه خوبی است که هر دو را در کنار هم تجربه کنید.

مدارک ویزای آذربایجان کدامند؟

بهترین زمان برای تور باکو

 بهترین فصل برای مسافرت به مقصد باکو، بهار است که هوا خنک شده و می‌توانید با آرامش به مراکز تفریحی و دیدنی بروید. اگر از افرادی هستید که خلوتی را به هوای گرم ترجیح می‌دهید و حوصله شلوغی را ندارید، می‌توانید فصل پاییز را برای رفتن به باکو انتخاب کنید. هوا در پاییز سردتر از بهار و تابستان است؛ اما تعداد مسافران در این فصل کمتر بوده و در نتیجه مکان‌های تفریحی و گردشگی و طبیعت باکو شلوغ و همچنین میزبان جمعیت زیادی از توریست‌ها از کشورهای مختلف نخواهد بود.

ارزان‌ترین زمان تور باکو در تابستان و زمستان است. تابستان باکو، شرجی و گرم است؛ اما اگر اهل ساحل و آفتاب گرفتن هستید، می‌توانید در این فصل با قیمت مناسب‌تری سفر کنید. مسافرانی که می‌توانند سرما را تحمل کنند و برف‌ بازی را دوست دارند و می‌خواهند به پیست اسکی شاه داغ آذربایجان بروند، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که زمستان را انتخاب کنند و با قیمت ارزان به باکو بروند. 

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

مرکزهای خرید جذاب در باکو

اگر به باکو سفر کردید، حتما به یکی از این چهار مرکز خرید بزرگ و جذاب سر بزنید. برای رفتن به مرکز خرید ۲۸ مال باکو می‌توانید از مترو استفاده کنید. اگر می‌خواهید پوشاک و لباس بخرید، بهتر است به مرکز خرید مترو پارک بروید. اگر می‌خواهید در کنار خرید، فضای تفریحی و زیبایی را نیز تجربه کنید باید به پارک بلوار باکو بروید. آخرین مرکز خریدی که پیشنهاد می‌شود، پورت باکو است و می‌توانید بهترین برند جهانی و آذربایجانی را در آنجا پیدا کنید.

مکان‌های دیدنی و خاص باکو

باکو پر از مکان‌های زیبا و خاص است که خاطرات به‌ یادماندنی و دوست‌داشتنی را برای شما می‌سازد. می‌توانید تجربه حضور در پارک‌هایی با نمای دریای خزر را داشته باشید یا در کاخ شیروان شاهان قدم بزنید و یا به کوه آتشین و دروازه مراد بروید. حتی می‌توانید به عبادت‌گاه آناهیتا در زمان زرتشیان که اکنون به موزه تبدیل شده است، با نام قلعه دختر باکو بروید. همچنین اگر می‌خواهید درباره گذشته مردم و تاریخ باکو بدانید، حتما به موزه‌ تاریخ باکو بروید.

خیابان شهیدلر باکو

خیابان شهدا باکو

خیابان شهدا باکو یکی از مکان‌های تاریخی در این شهر است. تاریخ این خیابان به زمان شوروی برمی‌گردد و زمانی که تعداد زیادی از مردم آذربایجان توسط نیرو نظامی شوروی کشته شدند و به همین دلیل این خیابان نماد مقاومت و ایستادگی سربازان و مردم آذربایجان است و هر سال در ژانویه، مراسم بزرگداشتی نیز در این خیابان برگزار می‌شود.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید به تور باکو بروید، پیش از سفر بهتر است با جاذبه‌های تاریخی و جذاب این شهر آشنا شوید. در این متن سعی کردیم که توضیح مختصری درباره هر یک از مکان‌های تفریحی و مراکز خرید بدهیم و همچنین درباره آب‌وهوای باکو نیز صحبت کنیم تا شما بتوانید با خیال راحت‌ و با اطمینان سفر کنید و روزهای خوبی را برای خود بسازید.