تور باکو – اگر از شهروندان ساکن در باکو درباره مناطق دیدنی این شهر پرس و جو کنید، بدون شک بخش قابل توجهی از آنها ایچری شهر را به عنوان بهترین منطقه گردشگری این شهر معرفی خواهند کرد. باتوجه به سابقه فرهنگی و تاریخی میان ایران و آذربایجان، مسافران ایرانی به ویژه مسافران ترک زبان احساس نزدیکی و قرابت بیشتری با جاذبه‌های این شهر می‌کنند. باکو در گذشته نه‌چندان دور در همین منطقه ایچری شهر(Icheri Sheher) خلاصه می‌شد اما در حال حاضر با توسعه و گسترش این شهر، منطقه ایچری شهر به عنوان بافت قدیمی شهر باکو به شمار می‌رود. در این منطقه هتل‌های متنوعی نیز برای سکونت وجود دارد. در ادامه به معرفی ۵ هتل باکو در این منطقه می‌پردازیم. 

جاذبه‌های گردشگری منطقه شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی، که به نام ایچری شهر نیز شناخته می شود، دارای تاریخی غنی و باستانی است که به قرن دوازدهم باز می گردد. به عنوان یک مرکز تجاری مهم در امتداد جاده ابریشم، نقش مهمی در اتصال شرق و غرب از طریق شبکه گسترده ای از مسیرهای تجاری ایفا کرد. موقعیت استراتژیک شهر توجه بسیاری از امپراتوری های قدرتمند را در طول تاریخ به خود جلب کرد و در نتیجه تهاجمات، نبردها و اشغال های متعددی انجامید. علیرغم چالش هایی که با آن روبرو بود، شهر قدیمی توانسته است شخصیت و جذابیت منحصر به فرد خود را حفظ کند، که همچنان بازدیدکنندگان را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. کاوش در کوچه‌های باریک، آثار باستانی و معماری سنتی شهر قدیمی مانند سفری به گذشته است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد میراث فرهنگی غنی آذربایجان را از نزدیک تجربه کنند.

شهر قدیمی باکو ، تور باکو ، باکو گشت ، هتل در شهر قدیمی باکو

کاخ شیروان شاه

قدمت کاخ شیروان شاه به قرن ۱۵ میلادی بر می‌گردد. معماری و بنای مستحکم این ساختمان در طول ۶۰۰ سال اخیر موجب شده است که هیچ گونه آسیب جدی به آن وارد نشود. در ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی آذربایجان این کاخ را در فهرست آثار ملی این کشور در یونسکو ثبت کرد. ساختمان مرکزی این کاخ دو طبقه است و توسط شیخ ابراهیم اول از پادشاهان شیروانی بنا شده است. 

قلعه دختر 

قیزقالاسی یا قلعه دختر یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی مستقر در بافت تاریخی شهر باکو است. بسیاری از گردشگرانی که هتل باکو در این منطقه را برای اقامت انتخاب می‌کنند، از این قلعه دیدن می‌کنند. مردم آذربایجان بسیاری از جشن‌های سنتی خود مانند نوروز را در این قلعه برگزار می‌کنند. بنای اولیه این قلعه در قرن پنج و شش میلادی پایه‌گذاری شده است و در قرن ۱۲ نیز تکمیل شده است. 

در ادامه به معرفی سه تا از بهترین هتل‌ها در منطقه ایچری شهر می‌پردازیم.

ایچری شهر باکو ، تور باکو ، هتل باکو

موزه ها و گالری ها در شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو نه تنها محل دیدنی‌های تاریخی و شگفتی‌های معماری است، بلکه تعدادی موزه و گالری را نیز در خود جای داده است که میراث فرهنگی غنی آذربایجان را به نمایش می‌گذارد. یکی از محبوب‌ترین موزه‌های شهر قدیم، موزه فرش آذربایجان است که مجموعه وسیعی از فرش‌های دستباف، ملیله‌دوزی و گلدوزی‌های مناطق مختلف آذربایجان را در خود جای داده است. این موزه همچنین کارگاه‌ها و نمایش‌هایی را ارائه می‌کند که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد تکنیک‌ها و طرح‌های پیچیده بافت که از نسل‌های نسل صنعت‌گران آذربایجانی منتقل شده‌اند، بیاموزند.

یکی دیگر از موزه های شهر قدیمی که باید از آن بازدید کرد، موزه کتاب های مینیاتوری است که رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین مجموعه کتاب های مینیاتوری در اختیار دارد. این موزه دارای بیش از ۶۵۰۰ کتاب از سراسر جهان است، از جمله نسخه های کمیاب و ارزشمند که بزرگتر از یک تمبر پستی نیستند. از دیگر موزه‌های شهر قدیمی می‌توان به موزه تاریخ و فرهنگ‌های محلی اشاره کرد که از طریق نمایشگاه‌ها و آثار باستانی نگاهی اجمالی به گذشته شهر دارد و موزه ادبیات آذربایجان که مجموعه وسیعی از کتاب‌ها، نسخه‌های خطی و اسناد مربوط به آذربایجان را در خود جای داده است. ادبیات و زبان

شهر قدیمی باکو ، تور باکو ، باکو گشت ، هتل در شهر قدیمی باکو

هتل شاه پلس؛ حاصل ترکیب معماری سنتی و مدرن 

انتخاب بسیاری از کسانی که قصد اقامت در بافت قدیمی شهر باکو را دارند، هتل شاه پلس است. این هتل باکو چهار ستاره به سبب معماری بسیار زیبایی که در بنای داخلی و خارجی آن به کار رفته است، مشهور شده است. در هتل شاه پلس با کادری مجرب و آموزش دیده مواجه خواهید شد که به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، ترکی و روسی مسلط هستند و با نهایت احترام با مسافران برخورد می‌کنند. 

همچنین در طراحی اتاق‌های این هتل مسئله چشم‌انداز اتاق‌ها به دقت مورد نظر قرار گرفته است؛ چرا که اکثر اتاق‌ها مشرف به مناطق دیدنی ایچری شهر است و منظره زیبایی دارند. این هتل چهار ستاره دارای امکاناتی از قبیل باشگاه ورزشی، سرویس ترانسفر، اینترنت رایگان است. همچنین یک کافی شاپ و رستوران مجهز در این هتل وجود دارد که بسیاری از غذاهای آذربایجانی و خارجی در آن سرو می‌شود. 

شهر قدیمی باکو ، تور باکو ، باکو گشت ، هتل در شهر قدیمی باکو

هتل سلطان این باکو 

قلب تاریخی ایچری شهر، قیز قالاسی یا قلعه دختر است. اگر قصد دارید در مجاورت این بناهای تاریخی اقامت داشته باشید، هتل باکو سلطان این به عنوان بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. این هتل پنج ستاره از مجهز‌ترین هتل‌های منطقه باقت قدیمی شهر باکو به شمار می‌رود. در این هتل یک رستوران مجلل وجود دارد که علاوه در غذاهای بسیار لذیذ، دارای یک تراس بسیار بزرگ است که کاملا مشرف بر قلعه دختر بوده و چشم‌انداز زیبایی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. 

همچنین اگر به دریا علاقه‌مند هستید و مایل به سکونت در نزدیکی منطقه ساحلی، هتل سلطان این به دلیل فاصله کمی که با منطقه ساحلی دارد، پیشنهاد خوبی به شمار می‌رود. این هتل در یک منطقه آرام و نسبتا بکر با طبیعت زیبا قرار دارد و با حضور در آن می‌توان آرامش را تجربه کرد. 

از هتل باکو سلطان این تا کاخ شیروان حدود پنج دقیقه، تا قلعه دختر حدود یک دقیقه، تا موزه کتاب‌های مینیاتوری حدود شش دقیقه و تا مرکز خرید نرگس باکو حدود نه دقیقه پیاده‌روی لازم است. 

شهر قدیمی باکو ، تور باکو ، باکو گشت ، هتل در شهر قدیمی باکو

هتل فور سیزنس؛ باکیفیت‌ترین هتل باکو 

اگر با تور باکو به منطقه ایچری شهر سفر می‌کنید، بهترین گزینه برای اقامت در این منطقه، هتل فور سیزنس باکو است. این هتل از یک موقعیت جغرافیایی استثنایی برخوردار است؛ چرا که از یک طرف به دریای خزر و منطقه ساحلی و از طرف دیگر در مجاورت بافت قدیمی شهر باکو و کاخ شیروان شاه قرار دارد. از این هتل می‌توانید با پنج دقیقه پیاده‌روی به موزه هنرهای کشور آذربایجان برسید. قابل توجه علاقه‌مندان به خرید هم باشد که مرکز خرید پارک بلوار در مجاورت این هتل قرار دارد. معماری این هتل نیز بسیار جذاب و چشم‌نواز است و مسافران با اقامت در آن لحظات خوبی را می‌توانند تجربه کنند. 

ایچری شهر باکو ، تور باکو ، هتل باکو

دو رستوران در محوطه هتل فور سیزنس قرار دارد که انواع و اقسام غذاهای آذربایجانی و بین‌المللی در آن قرار دارد. مسافرانی که این هتل را برای اقامت انتخاب کرده‌اند، از غذاهای دریایی و ایتالیایی این مجموعه بسیار تعریف می‌کنند. در طراحی اتاق‌های این هتل روی مسئله تهویه مطبوع دقت زیادی به خرج داده شده است. امکانات موجود در اتاق‌های هتل فور سیزنس نیز بسیار زیاد و خوب است و اقامت راحتی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. 

مجموعه آبی این هتل نیز بسیار مجهز بوده و دارای دو استخر نسبتا بزرگ است که همه‌روزه پذیرای مسافران این هتل است. در طول مدت اقامت در هتل فور سیزنس نیز از اینترنت رایگان برخوردار خواهید بود. همچنین سرویس ترانسفر مستقر خوبی در این هتل وجود دارد که به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند. 

دسترسی و مکان: دسترسی به شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو در قلب باکو، پایتخت آذربایجان واقع شده است. این منطقه تاریخی با حمل و نقل عمومی، تاکسی یا پیاده به راحتی قابل دسترسی است. اگر از فرودگاه می آیید، می توانید با تاکسی یا اتوبوس سریع السیر به مرکز شهر بروید. هنگامی که در شهر هستید، می توانید به راحتی پیاده روی کنید یا با تاکسی کوتاهی به شهر قدیمی بروید. ورودی اصلی شهر قدیمی از طریق برج دوشیزه انجام می شود که به خودی خود یک مکان دیدنی و توریستی محبوب است.

کلام پایانی

بازدید از شهر قدیمی باکو سفری در زمان است. این مکانی است که در آن تاریخ باستان با فرهنگ مدرن ملاقات می کند، جایی که معماری قرون وسطایی به طور یکپارچه با طراحی معاصر ترکیب می شود. فرقی نمی‌کند عاشق تاریخ باشید، علاقه‌مند به فرهنگ، یا اهل غذا، شهر قدیمی چیزی برای همه دارد. پس همین امروز تور باکو خود را رزرو کنید و جادوی این شهر دلربا را تجربه کنید.

این سه هتل باکو که در منطقه ایچری شهر واقع هستند، به عنوان بهترین هتل‌های این منطقه به شمار می‌روند. بسیاری از مسافرانی که در تور باکو در این سه هتل اقامت داشته‌اند، رضایت خود را از امکانات و رفتار پرنسل آنها اعلام کرده‌اند. برای رزرو این هتل‌ها در ایچری شهر می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید. منبع