تور باکو – آذربایجان در کمتر از سه دهه قبل به هیچ عنوان امکانات مناسب و لازم برای پذیرایی از گردشگران خارجی را نداشت؛ اما در طول این سه دهه با اهتمام بسیار خوبی که مسئولان گردشگری این کشور در نظر گرفتند، بسیاری از نقاط ضعف این کشور از منظر توریسم برطرف شد و در حال حاضر پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. باکو به عنوان پایتخت این کشور در این سال‌ها از یک شهر معمولی با امکانات ابتدایی به یک شهر توریستی با امکانات تبدیل شده است. همین مسئله توجهات مسافران در کشورهای پیرامون آذربایجان را به خود جلب کرده است. مردم ایران نیز به سبب قرابت‌های فرهنگ و زبانی که میان دو کشور وجود دارد، باکو را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. در ادامه درباره تور باکو بیشتر بحث خواهیم کرد.

انواع تور باکو

روابط دوستانه میان ایران و آذربایجان باعث شده است که مسئولان دو کشور زمینه را برای رفت و آمد مسافران ایرانی و آذربایجانی تسهیل کنند. فرآیند صدور ویزا برای سفر به آذربایجان در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است. همچنین برای سفر به باکو می‌توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودرو شخصی هم استفاده کنید.

تور هوایی تهران به باکو

سفر هوایی به باکو

فاصله هوایی میان تهران تا باکو چیزی حدود ۷۹۰ کیلومتر است و پرواز تهران-باکو و بالعکس در زمانی حدود یک ساعت و نیم به مقصد می‌رسد. همچنین تورهای هوایی میان دو کشور هر روز برقرار است و معمولا روزانه یک یا دو پرواز میان تهران و باکو انجام می‌شود.

تور زمینی با اتوبوس

تور باکو به صورت زمینی هم وجود دارد که بیشتر مناسب هموطنانی است که در شهرهای شمالی ایران ساکن هستند. فاصله زمینی از مرز آستارا تا باکو حدودا ۳۰۰ کیلومتر و از مرز بیله سوار در حدود ۲۰۰ کیلومتر است. مرزهای میان این دو کشور به صورت دائمی و شبانه‌روزی باز است و امکان تردد زمینی به صورت ۲۴ ساعته میان دو کشور وجود دارد. برآورد تقریبی ما نشان می‌دهد که اگر با اتوبوس از تهران به سمت باکو حرکت شود، در مدت زمانی حدود ۱۲ تا ۱۴ساعت بسته به سرعت و میزان توقف می‌توان به مقصد رسید.

یک نکته مهم در خصوص تورهای زمینی باکو وجود دارد. کسانی که عاشق طبیعت هستند و دوست دارند در سفر همواره از مناظر طبیعی بازدید کنند، باید بدانند که جاده زمینی از مرز ایران تا باکو بسیار زیبا و چشم نواز است. در این جاده مناظر طبیعی فراوانی وجود دارد که می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

مدت زمان سفر تا باکو به صورت زمینی و هوایی چقدر است؟

تور زمینی با قطار

تور باکو به صورت زمینی با قطار نیز از ایران وجود دارد. از مرز آستارا در ایران به سمت باکو خط آهن مستقیم وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که قطارها به صورت مستقیم از ایران به باکو نمی‌روند. تورهای مسافرتی ابتدا شما را با قطار به مرز آستارا منتقل می‌کنند. سپس در ادامه باید قطار خود را در مرز عوض کنید و به سمت باکو حرکت کنید. به طور کلی سفر با قطار به باکو را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چراکه قطارهای طرف آذربایجانی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

کلام پایانی | تور باکو

باکو یکی از شهرهای زیبای پیرامونی ایران است که در عین سهولت دسترسی و جاذبه‌های گردشگری مناسبی که دارد، در مقایسه با بسیاری از سفرهای خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، هزینه بسیار کمتری برای شما به همراه دارد. در این شهر غذاهای خوشمزه‌ای هم وجود دارد که با طبع ایرانی‌ها کاملا سازگار است. اگر قصد سفر خارجی دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید و در عین حال قصد دارید از گشت و گذار در یک شهر زیبا لذت ببرید، حتما از تور باکو استفاده کنید.