تور باکو – ۸۸مین فصل تئاتر عروسکی باکو در تاریخ ۱۵ سپتامبر به روی صحنه می رود. در طول نمایش فصل جدید تئاتر، تماشاگران از نمایش های برتر، برنامه های جالب و نمایش های جذاب لذت می برند.

در این روز تماشاگران جوان به تماشای افسانه “Jırtdan (جرتدان)” خواهند نشست. نمایش جدیدی براساس داستان مردمی آذربایجان با نام”هفت چوب انار” نیز در فصل جدید به روی صحنه می رود. کارگردان نمایش، هنرمند مشهور گوربان ماسیموف است، طراح و تولید آن رااوانا یعقوبوف، آهنگساز نیز وگار جمالزاده است و طراح صحنه آنرا نیز ذوالفقار روفاتوغلوف بر عهده دارد.

افسانه های کلاسیک به شکلی منحصر به فرد به روی صحنه می رود زیرا طراحی صحنه ، طراحی مدرن و یک سبک عروسکی سنتی را به طور متحد شکل نشان می دهد.

تا پایان سال، نمایشنامه نمایشنامه نویس ترکی، حسن ارکک با نام “پسری که اسم گرفت” بر اساس حماسه “دده گرگود” به نمایش گذاشته می شود. علاوه بر این، هنرمند مشهور، گوربان ماسیموف در حال کار روی یک نمایش تئاتر  با نام “روزی یک بار” است که در آن همه مشهورترین شخصیت های قصه های عامیانه آذربایجان درگیر خواهند شد. همچنین کارکنان تئاتر نمایشنامه های معروف “گوچاگ احمد” و “ملکممد” را به روشی جدید اجرا می کنند.

این تئاتر با هدف انتقال میراث فرهنگی غنی کشور به نسل های آینده و حفظ ارزش های ملی اجرا می شود. پایه و اساس تئاتر عروسکی باکو توسط هنرمند و کارگردان، تارلان گورچو در دهه ۱۹۸۰ گذاشته شد. در حال حاضر این تئاتر ها برای کودکان و بزرگسالان به زبان های آذربایجانی و روسی اجرا می شود. نمایشنامه های نمایشنامه نویسان آذربایجانی ، روسی و اروپای غربی در این تئاتر به نمایش در می آیند ، از جمله “حاجی گارا” ساخته میرزا فتحعلی آخوندوف ، “دکتر علی رغم خودش” ساخته ژان باپتیست مولی ، “آلماز” اثر جعفر جبارلی ، “بزرگ ایوان” توسط سرگئی اوبرازسوف و غیره.