تور باکو – جمهوری آذربایجان و باکو که با نام سرزمین آتش نیز شناخته می شود ، کشوری با تاریخ جذاب و میراث فرهنگی بی نظیر است. هر کشوری ، به ویژه با تاریخ باستان ، سنت های خاص خود را دارد که از آنها قرن ها می گذرد در حالی که برخی از آنها تغییر می کنند و برخی دیگر بدون تغییر باقی می مانند.

سنت ها در هر آذربایجانی عمیق است و از همان بدو تولد با آنها همراه است. بسیاری از سنت های ملی در میهمان نوازی ، فرهنگ ، اعتقادات مردمی ، لباس ملی ، جشنواره های ملی و سرگرمی ها تجسم می یابد. قبل از آمدن به جمهوری آذربایجان ، شما قطعاً باید نکاتی را یاد بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا کشور را بهتر جستجو کنید. مردم آذربایجان بسیار مهمان نواز هستند و اگر تلاش می کنید ، آماده باشید تا خود را یک فرد سلطنتی احساس کنید. با این وجود اولین چیزی که با آن روبرو خواهید شد این است که مجبور خواهید بود کفش های خود را هنگام ورود به خانه آذربایجانی بدون هیچ گونه استثنائی درآورید.

مردم آذربایجان عاشق نوشیدن چای هستند. مسئله این است که بسیار ناجور بوده که از نوشیدن چای خودداری کنید. مردم اینجا دوست دارند درباره همه چیز صحبت کنند ، و اکثراً آماده هستند تا با یک علاقه بزرگ و صمیمانه به شما گوش دهند. حتی در مذاکرات تجاری ، معمولاً وقتی آذربایجانی ها درمورد امور عمومی صحبت می کنند ، در مورد وضعیت آب و هوا ، وقایع جهانی بحث می کنند یا از خانواده شما سؤال می کنند. ایجاد روابط از طریق چای و مباحث ظاهراً خارج از موضوع اغلب مقدمه ای اساسی برای هر توافق مهم است و نباید عجله شود.

این یک واقعیت شناخته شده است که مردم اینجا اهمیت زیادی به احترام به افراد سالخورده می دهند. به عنوان مثال ، وقتی یک فرد بالغ وارد یک اتاق می شود ، افراد جوان ایستاده و احترام می گذارند. اگر می خواهید با یک دختر آذربایجانی ازدواج کنید ، باید بدانید که هزاران سنت وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید در برخی مناطق آذربایجان ، حتی پنج یا شش مرحله قبل از عروسی وجود دارد و با آنها بسیار جدی رفتار می شود.

احترام ویژه ای برای نان در جمهوری آذربایجان وجود دارد که اگر از دست شما بیافتد، باید با عذرخواهی بوسه شود. ریختن نمک یک استدلال قریب الوقوع را نشان می دهد و باید با پاشیدن شکر روی آن فوراً مقابله کرد. اگر نمی خواهید بی ادب به نظر برسید ، هرگز هنگامی که در محاصره مردم قرار دارید ، بینی خود را منفجر نکنید. نکته دیگر در مورد کارهایی که شما در خانه آذربایجان به آن متوسل می شوید این است که سفره با غذاهای مختلف ترکیده خواهد شد. با این حال ، خانه داران از فقدان آن شکایت می کنند. در این حالت ، مجبور خواهید شد مهماندار را ترغیب کنید و هر آنچه را که به شما پیشنهاد می شود بخورید. در کل ، جمهوری آذربایجان مملو از لحظات خاص و جالب است که تنها در حالی که در اینجا زندگی می کنید قابل درک است.