تور هوایی تهران به باکو آغاز سفری پر رمز و راز و لذت بخش است که به عنوان بهترین سفر ایرانیان به خارج از کشور می‌توان آن را نام گذاری کرد. همیشه دلم می‌خواست به یک سفر خارجی بروم. به کشوری که فرهنگی شبیه به ایران داشته باشد. دوست داشتم بدانم مردم در دیگر سرزمین‌ها چگونه زندگی می‌کنند.

تور هوایی تهران به باکو

تور هوایی تهران به باکو

مشغول چرخ زدن در گوگل بودم تا این که به صورت اتفاقی تبلیغ تورهای باکو به چشمم خوردند. به فکر فرو رفتم، شاید سفر به آذربایجان همان سفری باشد که همیشه آرزویش را در دلم داشتم.

بعد از تحقیقات زیاد درباره آذربایجان، پایتختش یعنی باکو، فرهنگ و تمدن، مکان‌های دیدنی و غیره به صورت جدی تصمیم گرفتم تا به این کشور سفر کنم.

مدارک لازم برای تور هوایی تهران به باکو

برای سفر به آذربایجان به مدارکی از جمله پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، نیاز بود. ویزا نیز یکی از دیگر الزامات سفر به آذربایجان محسوب می‌شد.

از آن جایی که من می‌خواستم با تور هوایی باکو بروم، گرفتن ویزا کار راحتی بود، چون می‌توانستم به صورت الکترونیکی یا در فرودگاه حیدرعلی اف آن را دریافت کنم.

بعد از انجام کارهای پاسپورت، به سراغ تورهای باکو رفتم. دنبال توری بودم که خدمات خوبی نسبت به سایر تورها ارائه دهد. همچنین قیمت آن نیز برایم مهم بود.

تور هوایی تهران به باکو

واحد پول آذربایجان _ باکو

سر انجام بعد ازجستجوهای زیاد موفق شدم تور مورد علاقه خودم را انتخاب کنم و بلیط آن را بخرم. خیلی خوشحال بودم، چون بالاخره داشتم به یک سفر خارجی می‌رفتم.

با این حال استرس هم داشتم چون نمی‌دانستم که باکو چگونه شهری است. درست است که تحقیقات زیادی انجام دادم، اما با این حال کمی استرس داشتم.

برای سفر به باکو لازم بود تا پول‌هایم را به دلار تبدیل کنم. بنابراین یک روز قبل از سفر به صرافی رفتم و به میزان لازم دلار دریافت کردم. واحد پول باکو منات است، ولی آذربایجانی‌ها در معاملات خود از دلار نیز استفاده می‌کنند.

روز سفر فرا رسید. بالاخره داشتم به آرزویم می‌رسیدم. سفر به یک کشور خارجی! با این حال هنوز استرس داشتم، باورم نمی‌شد که به این راحتی توانسته‌ام به یک سفر خارجی بروم.

آغاز سفر با تور هوایی تهران به باکو

به افرادی که در این تور ثبت نام کرده بودند، گفته شده بود که حداقل یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند. برای این که دیر نکنم زودتر از موعد به فرودگاه تهران رسیدم.

با خیال راحت ماشینم را درون پارکینگ فرودگاه پارک کردم. به تمام مسافران تور هوایی تهران به باکو گفته شده بود تا در مکانی مشخص دور یکدیگر جمع شوند تا با یکدیگر آشنا شویم و سفر را آغاز کنیم.

بعد از معرفی و آشنایی با لیدرهای تور و همچنین سایر همسفری‌ها به قسمت تحویل بار رفتیم و بارهای خود را تحویل دادیم.

منتظر بودیم تا پاسپورت‌ها مهر خروج بخورند و اجازه پرواز صادر شود. بعد از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی تمام مراحل طی شدند و ما توانستیم وارد هواپیمای تهران باکو شویم.

صندلی من کنار پنجره بود و می‌توانستم به راحتی کل شهر تهران را ببینم. خیلی دوست داشتم وقتی هواپیما بلند می‌شود، از بین ابرها عبور کند. بودن در ابرها حس عجیبی است.

بعد از این که هواپیما از زمین بلند شد، دیگر استرس نداشتم، چون دیگر مطمئن شدم که به سفر دلخواه خود می‌روم.

چند ساعتی طول کشید تا به آذربایجان برسیم. ناگهان صدای خلبان آمد که کمربندهای‌مان را ببندیم و برای فرود آماده شویم.

تور هوایی تهران به باکو

رسیدن به مقصد باکو _ فرودگاه حیدر علیف

به راحتی هر چه تمام درون فرودگاه حیدرعلی‌اف فرود آمدیم. مسافران وسایل خودشان را برداشتند و از هواپیما خارج شدند.

بعد از خروج از هواپیما سوار اتوبوس حمل مسافر شدیم و با آن تا درون فرودگاه رفیتم. درهای اتوبوس که باز شدند ناگهان همه به درها هجوم بردند و به سمت گیت بررسی پاسپورت رفتند.

من هم از همه جا بی‌خبر با تعجب به آن‌ها نگاه می‌کردم. خلاصه به آخر صف رفتم و بعد از گذشت مدت زمانی نوبت به من رسید.

به مامور گیت سلام کردم و مدارک لازم را تحویل دادم. بعد از آن به دستگاه‌های دریافت ویزا مراجعه کردم تا ویزای فرودگاهی باکو را دریافت کنم. مبلغ این ویزا حدودا ۳۰ دلار بود.

کنار دستگاه‌های دریافت ویزا مامورانی بودند که به زبان فارسی تسلط کاملی داشتند. با کمک آن‌ها توانستم به راحتی ویزای خودم را دریافت کنم.

ویزای فرودگاهی آذربایجان شبیه به رسیدهای بانکی خودمان است. داشتن این ویزا اهمیت زیادی داشت به همین دلیل حفظ و نگهداری از آن به اولویت اولم تبدیل شده بود.

بعد از انجام تمام مراحل بررسی پاسپورت و دریافت ویزا همه در یک نقطه از فرودگاه جمع شدیم تا به هتل برویم. هتل در نظر گرفته شده برای ما یکی از بهترین هتل ‌های باکو بود که فاصله چندانی با مرکز شهر نداشت.