تور باکو – کشور آذربایجان در چند سال گذشته به خوبی توانسته یک گرندپری فرمول یک را با عنوان گرندپری فرمول یک باکو مدیریت و برگزار کند. کشور آذربایجان که سابقا جزئی از ملت سابق جمهوری شوروی بوده، از طرفی به دریای خزر محدود می شود و از طرفی به کوه های قفقاز، و در نهایت این کشور هم در آسیا و هم در اروپا قرار دارد. شهر باکو، پایتخت کشور آذربایجان نیز به دیوارهای داخلی شهر با معماری قرون وسطایی شناخته می شود.

در طول سال گذشته هجوم توریست های هندی به این کشور به طور ناگهانی افزایش یافت و سازمان مدیریت گردشگری باکو (ATB) نیز خواستار توسعه و افزایش هر چه بیشتر علاقه مندی در بین هندی ها شد تا مسافران بیشتری به جای مقصد های بین المللی دیگر، آنجا را به عنوان مقصد برای سپری کردن اوقات فراغت انتخاب کنند.

سازمان گردشگری آذربایجان در حال برگزاری سه رویداد نمایش جاده ای در دهلی ، بنگلور و بمبئی است که از ۹ سپتامبر شروع شده و تا ۱۳ ادامه دارد. هدف از این رویداد، آموزش به مسافران درباره آذربایجان بوده و همچنین یک پلتفرم برای شرکای تجاری و عوامل مسافرتی هندی ایجاد شود تا تجربیات خود را درباره باکو و این کشور ارائه دهند.

پرواز مستقیم از دهلی به باکو و روادید (ویزا) الکترونیکی ساده شده برای دارندگان گذرنامه (پاسپورت) کشور هند باعث شده تا تعداد توریست های هندی سفر کرده به آذربایجان و باکو در ۲۰۱۹ افزایش ۸۰ درصدی داشته باشد. با این ابتکار عمل های جدید از کشور آذربایجان، انتظار می رود که رنک این کشور باز هم بهبود قابل ملاحضه ای را در سازمان جهانی گردشگری GDP داشته باشد، دقیقا همان چیزی است که در سال گذشته بسیاری از سایت های گردشگری و سازمان جهانی نیز آنرا گزارش داده بود. با پیش بینی بهبود سالانه ۶ درصدی در طی ده سال آینده، آذربایجان در بین ۲۰ کشور برتر دنیا قرار گیرد.

جمهوری آذربایجان واقع در دو راهی اروپای شرقی و آسیای غربی بوده، نه عدد از یازده منطقه آب و هوایی جهان را در اختیار دارد و تجربه ای توریستی به شکل اروپایی و مقرون به صرفه را در تمام طول سال به مسافران ارائه می دهد. نه تنها این، رویدادهای ورزشی راهی بزرگ برای رونق گردشگری در هر کشوری است و جمهوری آذربایجان طی چند سال گذشته با موفقیت توانسته مسابقات گرندپری فرمول یک باکو را برگزار کند. همچنین، انتظار می رود که جام یوفا در آینده، توجه بیشتری را به سمت این کشور جلب کند.

اشرف شیخالیف، سفیر جمهوری آذربایجان در هند می گوید:

آذربایجان به دلایل متعدد مقصدی ایده آل برای گردشگری است. باکو با داشتن اتصال عالی منطقه ای و تجربه های گسترده، شهر مرفه ای با زیرساخت های مدرن است. این کشور هنوز یک مقصد نسبتاً کشف نشده است، که یک نقطه کلیدی برای گردشگران هندی است که می خواهند یک تجربه منحصر به فرد داشته باشند. ما شاهد افزایش رویدادهای تجاری و سفرهایی برای برگزاری مراسمات عروسی هستیم – جمهوری آذربایجان برای برگزاری عروسی ها، هتل هایی با کلاس جهانی و مکانهایی با شکوه و مناسب را فراهم می کند. با بیش از ۱۵ میلیون عروسی در هر سال ، بازار جشن های عروسی ، ماه عسل و … یک نقطه عطف برای ما و همکاری با هند برای صنعت گردشگری است.