باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر منطقه قفقاز است. این شهر زیبا و تاریخی، شهری ساحلی است که در غرب دریای خزر واقع شده است. باکو یکی از اولین مناط جهان بود که ذخایر نفتی در آن کشف گردید و سرمایه‌های نفتی به تدریج باعث رشد و شکوفایی اقتصادی این شهر شد. سرمایه‌های نفتی به‌علاوه سرمایه گذاری‌های خارجی، باکو را به یک شهر پویا، مدرن و رو به‌رشد تبدیل کرده است. باکو در سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های گردشگری منطقه تبدیل شده است. هتل‌ها یکی از مهم‌ترین پایه‌های صنعت گردشگری، نقش عمده‌ای در جذب گردشگران و رضایت آنان دارند. باکو هتل‌های باکیفیت زیادی در خود جای داده است که هتل اطلس باکو یکی از آن‌ها است.

 هتل اطلس باکو هتل ۵ ستاره با امکانات و خدمات کم‌نظیر است که نمرات خوبی را میان نظرسنجی‌ها از مسافران کسب نموده است. در این مقاله قصد داریم تا با این هتل و خدمات و امکانات و مکان قرار گرفتن آن بیشتر آشنا شویم. قابل ذکر است که ساحلی بودن، آب و هوای خوب، جاذبه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، تاریخ کهن و آثار تاریخی زیبا و جاذبه‌های مالی وتجاری، هتل باکو را به‌عنوان شهری گردشگر پذیر معرفی می‌کند. هر ساله گردشگران پرشماری از سراسر جهان به‌منظور بازدید از جاذبه‌های این شهر، به آذربایجان سفر می‌کنند. 

هتل اطلس باکو ، رزرو هتل باکو

هتل اطلس باکو، کجا واقع شده است؟

هتل اطلس باکو (Atlas Hotel Baku) یک هتل باکیفیت ۵ ستاره است که در منطقه «نریمانوف» شهر باکو واقع شده است. این هتل دسترسی خوبی به مناطق گردشگر پذیر باکو دارد. هتل اطلس در فاصله ۲.۲ مایلی «مرکز فرهنگی حیدر علی اف»، واقع شده است. 

مرکز خرید «گنجلیک» ۲.۷ مایل از Atlas Hotel Baku و میدان آزادی ۴.۳ مایل با آن فاصله دارند. نزدیک‌ترین فرودگاه به این هتل، فرودگاه بین المللی حیدر علی اف است که ۱۰.۶ مایل از هتل فاصله دارد. با اقامت در هتل اطلس باکو، ۱۰ دقیقه با ماشین از پیست شهر باکو و مرکز کنگره فاصله خواهید داشت. 

همچنین با اقامت در هتل اطلس، شما فقط با ۱۰ دقیقه رانندگی به استادیوم توفیک باخرموف و پارک مترو خواهید رسید. این هتل باکو از مرکز فرهنگی حیدر علی اف ۳ کیلومتر و از مرکز خرید ۲۸ می، ۳ مایل (۴.۸ کیلومتر) فاصله دارد.

هتل اطلس باکو ، رزرو هتل باکو

امکانات و خدمات هتل اطلس باکو

این هتل ۵ ستاره که در قلب شهر باکو واقع شده است. ساختمان ۵ طبقه این هتل زیبا در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. با اقامت در این هتل می‌توانید از خدمات خوبی برخوردار شوید که به‌صورت جداگانه این امکانات را بررسی خواهیم کرد:

  • اتاق‌ها و فضاهای اقامتی

به‌طور کلی ۸۰ اتاق و فضای اقامتی جداگانه در این هتل باکو تدارک دیده شده است. فضاهای اقامتی با توجه به تعداد افرادی که به آن‌ها خدمت رسانی می‌شود و میزان امکانات، متفاوت است. اتاق‌های تریپل (TRIPLE ROOM) فضای اقامتی بزرگی است که برای ۳ نفر به‌صورت خانواده و دوستان طراحی شده که فضای اقامتی بزرگی را برای راحتی بیشتر در اختیار مهمانان قرار می دهد. 

اتاق‌های دوتخته استاندارد(DOUBLE/TWIN ROOM) نیز به شکل یک سوئیت و مناسب دو نفر طراحی شده است. اتاق‌های تک نفره استاندارد(SINGLE ROOM) نیز که در طبقه پنجم هتل قرار گرفته‌اند مناسب یک نفر طراحی شده و همه امکانات لازم برای اقامت یک نفر را در اختیار مسافر قرار می‌دهد. نوع دیگر فضاهای اقامتی در هتل اطلس باکو، اتاق‌های ‌خانوادگی(FAMILY ROOM) است که شامل دو اتاق جداگانه است و برای اقامت خانوادگی ۴ نفره به گردشگران ارائه می‌شود. 

همه اتاق‌ها و فضاهای اقامتی مهمان، مجهز به سیستم تهویه‌مطبوع، تلویزیون صفحه‌تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، کتری و چای ساز و قهوه‌ساز، حمام جداگانه و اختصاصی همراه با دوش، سشوار و میز تحریر هستند. در این هتل، هر اتاق دارای کمد لباس و حمام اختصاصی است.

هتل اطلس باکو ، رزرو هتل باکو

  • امکانات کلی هتل اطلس باکو

امکانات کلی این هتل ۵ ستاره نیز قابل توجه است. این هتل در تمام فضاهای اقامتی و داخل ساختمان هتل برای راحتی مهمانان وای‌فای رایگان ارائه می‌کند. این هتل همچنین دارای یک حمام و مرکز آبگرم است.  این هتل دارای استخر سرپوشیده، مرکز تناسب اندام، کلوپ شبانه و میز پذیرش ۲۴ ساعته است. 

هتل اطلس همچنین برای راحتی کودکان نیز برنامه داشته و برای کودکان عزیز نیز استخر مخصوص کودکان، یک زمین بازی و منوی غذایی مخصوص‌کودکان، تدارک دیده است. خدمات لباسشویی نیز همه‌روزه برای راحتی مسافران عزیز آماده به ارائه خدمت است. البته هزینه خدمات لباسشویی به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود. 

امکانات ویژه دیگر شامل خدمات خشکشویی، میز پذیرش ۲۴ ساعته و انبار چمدان است. یک ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی با هزینه اضافی نیز به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود. در ضمن این هتل باکو برای کسانی که به صورت زمینی و با خودرو شخصی به باکو سفر می کنند، پارکینگ رایگان در محل، در دسترس مسافران قرار داده است.

هتل اطلس باکو همچنین یک رستوران و بار مجهز در طبقه اول با ظرفیت ۱۷۵ نفر، برای راحتی مسافران تدارک دیده است. این بار و رستوران همه‌روزه برای هر سه وعده غذایی و از ساعت ۱۱ و نیم تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه باز هستند. 

صبحانه سلف سرویس نیز برای وعده صبح آماده است. صبحانه اروپایی هر روز در هتل اطلس باکو در دسترس است. اگر هوس کردید که برای تنوع، غذایتان را در رستوران‌های دیگری که نزدیک هتل هستند، صرف کنید می‌توانید سری به رستوران‌های رستوران شکی قلعه، رستوران سکی و رستوران یمن بزنید.

هتل اطلس باکو ، رزرو هتل باکو

 سخن آخر

 باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، یکی از شهرهای گردشگر پذیر در منطقه محسوب می‌شود. ایرانیان زیادی هر ساله برای تجارت و یا تفریح به این شهر زیبا سفر می‌کنند. هتل اطلس باکو یکی از هتل‌های ۵ ستاره شهر باکو است که امکانات و خدمات خوبی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

 این هتل نوساز که در سال ۲۰۱۸ به مرحله افتتاح رسیده است، دسترسی خوبی به مکان‌های توریستی باکو از جمله مراکز خرید و مرکز قدیمی شهر باکو دارد. با اقامت در این هتل، فضاهای زیادی برای سرگرمی شما فراهم شده است. بار و رستوران، استخر و سونا، مرکز تناسب اندام، آبگرم، استخر و فضای بازی کودکان از جمله امکانات تفریحی و سرگرمی در این هتل است. آگاهی درباره هتل‌های باکو می‌تواند به ایرانیان برای داشتن سفری همراه با آرامش و خاطره‌انگیز به باکو کمک کند.