اگر قصد مسافرت به باکو را دارید باید این میدان زیبا را در لیست مکانهای بازدیدی خود قرار دهید. میدان فانتین باکو با ساختمان‌های دیدنی احاطه شده و محل مناسبی برای صرف غذا و عصرانه است. در این مقاله کوتاه قصد داریم این میدان را به شما معرفی کنیم. در انتهای مقاله اطلاعات لازم جهت بازدید از این میدان برای شما فراهم آمده است. 

معرفی میدان فانتین 

در مرکز میدان فانتین باکو چندین مجموعه فواره آبی و زیبا قرار گرفته و در واقع نام این میدان از همین فوارههای آبی گرفته شده است. در اطراف این میدان موزه ادبیات نظامی گنجوی، ساختمان سینمای ارس، کلیسای ارمنی و مرکز تجاری آی سی ار قرار دارد. در واقع گزینههای زیادی برای مشاهده و گذراندن وقت در این میدان قرار دارد. هر یک از ساختمان‌هایی که در این میدان هستند ارزش دیدن دارند. مطمئناً گزینه مرکز خرید هم می‌تواند یکی از دلایل اصلی برای بازدید این میدان باشد. 

میدان فانتین باکو ، تور باکو

در اطراف این میدان رستوران‌ها، هتل‌ها، و پاساژهای متعددی وجود دارند که این منطقه را از مقاصد جذاب این شهر کرده اند. این میدان محل مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایش‌ها و جشن‌های عمومی است. همان‌طور که در ادامه و در تاریخچه هم اشاره خواهیم کرد این میدان همیشه محل تجمع افراد بوده است. 

اگر از میدان فانتین باکو دیدن کردید کباب‌های باکویی فوق‌العاده را از دست ندهید.

میدان فانتین باکو ، تور باکو

میدان فانتین در شب

اگر که می‌خواهید از میدان فانتین باکو بازدید کنید بهترین زمان برای بازدید از آن عصر خواهد بود. در عصر تکاپو و جنب و جوش بسیار بیشتر است و همچنین می‌توانید خوراکی‌های رستوران‌های این محل را نیز مزه کنید. در شب چراغها و نورپردازیهای واقع شده در آبشارهای این میدان، منظره‌ای فوق العاده به این بنا می‌دهند. 

در یک سمت این میدان غرفه‌های کوچک از صنایع دستی آذربایجان نیز وجود دارد که می‌توانید سوغاتی و هدایای خود را از این غرفه‌ها خریداری کنید. 

میدان فانتین باکو ، تور باکو

تاریخچه میدان فانتین باکو 

این میدان تاریخچه چندان قدیمی ندارد و در دوران شوروی در باکو ساخته است، برای همین است که مدرن است و جزو بافت قدیمی شهر به حساب نمیآید. معمار این میدان قاسم بیگ حاجی بابا گیف است که یکی از معمارهای معروف سده ۱۹ در آذربایجان به حساب میآید. این میدان در تاریخ خود یکبار در سال ۲۰۱۰ توسط سازمان محیط زیست بازسازی شده است. 

 این میدان محلی برای تجمع مردم در آخر هفته‌ها و بعد از ساعات کاری بوده است، شاید برای همین است که در اطراف این میدان فروشگاه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از گردهمایی‌ها و جشن‌های فضای آزاد نیز در این میدان زیبا برگزار می‌شده است. در تور باکو که توسط باکوگشت برگزار میشود شما میتوانید از هتل باکو در این منطقه استفاده کنید تا هر شب لحظات خوبی بسازید.

میدان فانتین باکو ، تور باکو

میدان‌فانتین باکو در کجا واقع شده است؟ 

میدان فانتین باکو در بخش مرکزی شهر باکو قرار دارد. آدرس دقیق آن، تقاطع خیابان‌های نگار رفیع بیگیلی و احد جواد در منطقه صبائیل واقع شده است. بازدید از این میدان در تمام روز رایگان و امکان پذیر است. راه رسیدن به این میدان بسیار سریع و سر راست است و شما با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توانید به این میدان برسید.