تور باکو – مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو مکانی نام آشنا برای ایرانیانی است که علاقه زیادی به فرهنگ و هنر آذربایجان در تور باکو دارند. سفر به آذربایجان با همه جذابیت‌های گردشگری که دارد می‌تواند خاطرات خوبی را برای افراد رقم بزند. باکو در حقیقت تعداد زیادی مرکزهای خرید مجلل و لوکس دارد. سواحل دریای خزر به همراه اقامتگاه‌های تفریحی در آن می‌تواند لحظات خوبی را برای افراد ثبت کند.

هر آن چیزی که در باکو وجود داشته باشد در حقیقت ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان خواهد داشت. یکی از مکان‌های دیدنی که باید حتما از آن دیدن کرد مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو است. این مکان بدون شک مانند مرواریدی در این شهر می‌درخشد. اگر می‌خواهید بیشتر با این مرکز آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه ما در باکو گشت باشید.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو چگونه است؟ بهترین مرکز تفریحی باکو

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

همان طور که گفتیم این مرکز در واقع یکی از جاذبه‌های دیدنی باکو است. چرا که معماری این ساختمان خیره‌کننده و در نوع خود بی‌نظیر است به طوری که، آن را یک اثر هنری می‌دانند. این ساختمان ۸ طبقه در باکو می‌تواند هر گردشگری را برای ساعت‌های طولانی محو خود کند.

در حقیقت شما لازم نیست اصلا به درون این ساختمان بروید چرا  که نمای ظاهری آن از بیرون نیز به طور کامل شما را شیفته خود خواهد کرد. این بنا به اندازه‌ای معماری زیبایی دارد که دولت آذربایجان برای برپایی امور فرهنگی و هنری خود از آن استفاده می‌کند.

این را نیز بد نیست بدانید که ساخت این بنا توسط فردی انجام شده است که افتخارات زیادی در سطح بین‌المللی در زمینه طراحی دارد. زاها حدید یک معمار عراقی با ذهن خلاق خود مسئولیت طراحی داخلی این مرکز را برعهده داشته است.

همچنین این معمار در طراحی این اثر از خلاقیت فرد دیگری به نام پاتریک شوماخر بهره گرفته است. طراح اصلی پروژه مرکز فرهنگی حیدر علی اف سافت کایا بکیروگلو بوده است که به همراه زاها حدید مرزهای معماری را در دنیا جابه‌جا کرد.

قسمت‌های مختلف مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

همان‌طور که گفتیم، این مرکز یک ساختمان هشت طبقه است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در ادامه هر مورد را توضیح می‌دهیم.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو چگونه است؟ بهترین مرکز تفریحی باکو

موزه حیدر علی اف باکو

همان‌طور که از نام آن پیدا است این موزه اطلاعاتی از رئیس جمهور آذربایجان یعنی حیدر علی اف دارد. این اطلاعات در یک محیط زیبا به خوبی به تصویر کشیده شده است.

جالب است بدانید که در این موزه توریست‌ها می‌توانند با لوازم، مدال‌ها و ماشین‌های مختلف این مرد تاثیرگذار در جمهوری آذربایجان عکس بگیرند. اگر دوست دارید با زندگی‌نامه این فرد آشنا شوید این بخش قطعا برایتان جذاب خواهد بود.

سالن آمفی تئاتر حیدر علی اف

اگر بخواهیم زیباترین بخش این مرکز فرهنگی را به شما معرفی کنیم، بدون شک ۴ قسمت سالن آمفی تئاتر این مرکز است. این سالن با ظرفیت ۱۰۰۰ نفره خود به همراه طراحی بی‌نظیر داخلی که دارد هر فردی را در بدو ورود تا ساعت‌ها به خود جلب می‌کند.

این سالن آمفی تئاتر دو سالن کنفرانس دارد که افراد می‌توانند برای برگزاری جلسات مهم خود از آن استفاده کنند. علاوه بر این، گردشگران در این سالن‌ها می‌توانند به دیدن نمایش‌های اپرا، کنسرت و نمایش‌های هنری توسط افراد مشهور آذربایجان بپردازند.

ماشین‌های کلاسیک حیدر علی اف

اگر به دیدن ماشین‌های کلاسیک و قدیمی علاقه‌مند هستید، قطعا این بخش از مرکز فرهنگی حیدر علی اف برایتان جالب خواهد بود. چرا که، ماشین‌هایی که در این سالن جمع‌آوری شده‌اند متعلق به قرن ۱۹ میلادی هستند.

در واقع ۶۰ ماشینی که دراین موزه وجود دارد، از جاهای دور و نزدیک جمع شده است. به دلیل کمیاب بودن این ماشین‌ها این بخش به یک بخش زیبا و متفاوت مرکز فرهنگی تبدیل شده است.

شما می‌توانید در این قسمت با قابلیت‌های منحصربه‌فرد هر ماشینی آشنا باشید. همچنین، به دیدن فیلم‌ها از ماشین‌های قدیمی، علائم راهنمایی و رانندگی در اواخر قرن ۱۹ و پمپ بنزین‌های ویژه آن سال‌ها مشغول شوید.

برای بازدید از این بخش مرکز فرهنگی باید بلیط به ارزش ۱۰ منات خریداری کنید. در غیر این صورت، اجازه ورود به این قسمت را نخواهید داشت. هتل باکو

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو چگونه است؟ بهترین مرکز تفریحی باکو

سنت‌های مردم آذربایجان

اگر به این مرکز فرهنگی بروید، نمایشگاهی را خواهید دید که در آن لوازم سنتی و آثار مردم آذربایجان قرار دارد. هدف از این بخش این است که گردشگران با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان آشنا شوند.

این نمایشگاه از سال ۲۰۱۳ میلادی در طبقه اول این ساختمان بنا شده است. توریست‌ها و گردشگران می‌توانند با انواع آثار دستی ارزشمند مانند گلیم‌ها و فرش‌ها، ظروف مسی با نقش‌های زیبا، ابزارهای موسیقی متعلق به این کشور و لباس‌های محلی آشنا شوند.

برای دیدن همه این موارد می‌توانید از این بخش مرکز فرهنگی دیدن کنید و از تماشای آن‌ها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

عروسک‌های هنری مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

نمایشگاه عروسک‌های هنری در این مرکز قطعا یکی دیگر از بخش‌های سرگرم‌کننده و جذاب برای شما خواهد بود. می‌توانید از دیدن این عروسک‌ها در حیدر علی یف نهایت لذت را ببرید.

نمایشگاه عروسک‌های هنری بدون شک زیباترین قسمت این مجموعه محسوب می‌شود. این مجموعه توانسته است عروسک‌های زیادی را در یک فضای زیبا به نمایش بگذارد.

علاوه بر این، این مکان جای مناسبی برای آثار هنرمندان و عروسک‌سازها است. به طوری که توانسته است آثار ۶۰ هنرمند را از سرتاسر حهان در خود جای دهد.

۲۳۰ عروسک در این بخش به چشم می‌خورد. این عروسک‌ها چون از سرتاسر جهان جمع‌آوری شده‌اند به عنوان یک نماد برای ملیت‌های مختلف هستند.

این عروسک‌ها از مواد اولیه متفاوتی مانند کاغذ، پارچه، چوب و حتی پلاستیک درست شده است. همین تفاوت در مواد اولیه این قسمت را به زیباترین بخش تبدیل کرده است.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو چگونه است؟ بهترین مرکز تفریحی باکو

سخن نهایی

در تور باکو آذربایجان باکو گشت یکی از نقاط دیدنی که می‌توانید از آن دیدن کنید همین مرکز حیدر علی اف است. شما می‌توانید برای دیدن این مرکز بزرگ تفریحی و هنری و سایر جاذبه‌های دیدنی باکو در تور باکو ثبت نام کنید. سپس همه چیز را به کارگزار تور باکوگشت بسپارید.