مراکز خرید باکو یکی از بهترین مکان‌هایی هستند که مسافرین برای خرید سوغات به آن‌ها حتما باید سر بزنند. این روزها بسیاری از مردم ایران کشورهای همسایه را هدف مسافرت خارجه خود قرار می‌دهند. سفر به بسیاری از کشورهای همسایه مانند آذربایجان ضمن داشتن جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی بسیار زیاد، به نسبت سایر کشورهای خارجی قیمت کمتری دارد.
همچنین سفر به بسیاری از کشورهای همسایه نیازمند ویزا نیست به همین دلیل بیش از سایر مقاصد گردشگری خارجی مورد توجه توریست‌های ایرانی قرار می‌گیرند.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

مراکز خرید باکو

شهر باکو واقع شده در کشور آذربایجان یکی از زیباترین شهرهای آسیایی است که علاوه بر داشتن مناطق طبیعی بسیار زیبا در اطراف خود، از جاذبه‌های مصنوعی جذابی برخوردار است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر زیبا که باعث علاقه گردشگران ایران به آن شده، مراکز خرید بزرگ و شیک این شهر است.

در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین مراکز خرید باکو را معرفی کنیم پس اگر شما نیز از علاقه‌مندان تور باکو هستید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

۱: Genclik Mall

گنجلیک مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید باکو است که اندکی از شهر فاصله دارد و برای رفتن به آن باید حتما وسیله نقلیه داشته باشید یا از مترو استفاده کنید. یکی از امتیازهای مثبت این مرکز خرید نزدیک بودن ایستگاه مترو به آن برای کسانی است که ماشین ندارند.
همچنین داشتن یک پارکینگ بسیار بزرگ در این مرکز خرید مشکل جای پارک را برای مراجعه‌کنندگان به گنجلیک مال حل کرده است.

گنجلیک علاوه بر بزرگ بودن یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید در شهر باکو است که در آن می‌توانید محصولاتی باکیفیت، اما با قیمتی ارزان‌تر از سایر بازارهای باکو خریداری کنید. طراحان این مرکز خرید برای شکم‌های گرسنه خریداران نیز ایده جالب و کاربردی داشته‌اند.
در طبقات بالایی گنجلیک، رستوران‌ها و فست‌فودی‌های متنوعی قرار دارد که همه سلیقه‌ها را ارضا می‌کند و شما می‌توانید بعد از یک خرید طولانی به طبقات بالایی مراجعه کنید و دلی از عزا در آورید.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

MALL 28 :2

مرکز خرید ۲۸ نیز یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید باکو است. این مرکز خرید به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر جزو پرترددترین بازارهای باکو به شمار می‌آید. در ۲۸ مال می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید از جمله لباس، سیسمونی و غیره به راحتی خریداری کنید.

۲۸ مال بهترین گزینه برای خرید محصولات باکیفیت اما ارزان قیمت است. البته اگر شما نیز جزو طرفداران برندهای مشهور دنیا هستید شاید این مرکز خرید نتواند نیاز شما را آن طور که انتظار دارید برآورده کند.
توجه داشته باشید که این مرکز خرید از برندهای مشهوری مانند ZARA نمایندگی دارد، اما متاسفانه بازار این مغازه‌ها مانند سایر غرفه‌ها شلوغ نیست.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

۳: METROPARK

هدف اصلی مرکز خرید مترو پارک کسانی هستند که از مارک‌های معتبر و مشهور دنیا خرید می‌کنند. در این مرکز خرید انواع برندهای برتر نمایندگی دارند و نیاز برندپوشان ایرانی را تنوع بسیار زیاد در مترو پارک برطرف خواهد کرد.
حتی اگر قصد ندارید از مترو مال خرید کنید، دیدن معماری بسیار زیبا و مغازه‌های پرزرق‌و‌برق آن خالی از لطف نیست.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

۴: PORT BAKU

پورت باکو نیز از دیگر مرکز خریدهای لوکس و نسبتا جدید در شهر باکو است . این مرکز خرید در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و بخش بزرگی از مغازه‌های آن را نمایندگی برندهای معتبر تشکیل می‌دهند.
در پورت باکو می‌توانید انواع پوشاک بزرگسالان و کودکان را خریداری کرده همچنین خرید خود را با دیدن مغازه‌های لوازم آرایشی و محصولات ورزشی تکمیل کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت پورت مال قرار داشتن فود کورت در طبقه دوم این مرکز خرید است که هر نوع ذائقه‌ای را با برخورداری از منوی متنوع و گوناگون، راضی می‌کند. بنابراین اگر علاوه بر خرید نیاز به تفریح نیز دارید، بهتر است از این مرکز که از جذاب‌ترین مراکز خرید باکو است، دیدن کنید.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

۵: SADARAK

همه گردشگرانی که به شهر باکو مسافرت می‌کنند، نمی‌خواهد از برندهای مشهور خرید کنند. برعکس بسیاری از توریست‌های ایرانی در باکو دنبال یک مرکز خرید باکیفیت اما ارزان قیمت می‌گردند. اگر شما نیز دنبال یک بازار با این ویژگی هستید پس حتما به بازار صدرک که یکی از بی‌نظیرترین مراکز خرید باکو است، مراجعه کنید.

در این بازار بیشتر محصولات ساخت کشورهای روسیه و چین هستند در نتیجه به نسبت محصولات اروپایی قیمت بسیار مناسب‌تری دارند. اما باید توجه داشته باشید که این نکته به معنی بی‌کیفیت بودن محصولات بازار صدرک نیست.

مراکز خرید باکو برای یک خرید عالی در این شهر رویایی کدامند؟

۶: NARGIZ

مرکز خرید نرگس یکی از بهترین مراکز خرید باکو است که معماری زیبای آن تصور بازارهایی اروپایی را برای شما تداعی می‌کند. در بازار نرگس می‌توانید انواع لباس، لوازم آرایشی، کیف و کفش و غیره را مطابق با سلیقه خود خریداری کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که نرگس را در میان ایرانیان محبوب کرده است نزدیک بودن این مرکز خرید به مک ‌دونالد شعبه باکو است. شما می‌توانید پس از یک خرید لذت‌بخش، لذت سفر را با خوردن ساندویچ مک دونالد به نهایت برسانید.

سخن نهایی

باکو از جمله شهرهای بسیار زیبا و دیدنی نزدیک به ایران است که سفر به آن خالی از لطف نیست. گردشگران ایرانی می‌توانند با سفر به شهر باکو علاوه بر دیدن جاذبه‌های این شهر، از مراکز خرید متنوع آن خرید کنند.
مراکز خرید باکو بسیار متنوع هستند و نیاز تمام سلایق را برطرف می‌کند. به غیر از مراکز معرفی شده در این مطلب، بازارهایی مانند مرکز خرید AF، PARK BULVAR و غیره از جمله مراکز مشهور در این شهر هستند که بازدید از آن‌ها تجربه یک خرید لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد.