تور باکوباکو هنوز مکانی است که افراد زیادی در مورد آن نشنیده و تا سال ۹۹ به آن سفری نداشته اند اما پر از تاریخ جذاب و کهن همراه با سنگ های حک شده ۴۰ هزار ساله یا یک شهر با دیوار قرون وسطایی و  پر از افسانه تا معماری های مدرن است. و البته مغازه ها و اقامتگاه های لوکس که نشان دهنده ثروت نفتی آن است.

واقع در جاده ابریشم قدیمی در چهارراهی بین روسیه ، ترکیه و ایران و در سواحل بزرگترین دریاچه جهان ، دریای خزر ، باکو مکان مناسبی برای تفریح ​​است. مناظر اطراف را به آن بیفزایید و به راحتی شیفته روزهای آنجا می شوید. با پیاده روی در تفرجگاه ۲ مایلی که سواحل دریای خزر را طی می کند ، خانواده های باکوئی و ۲ میلیون شهروند آن را بشناسید ، جایی که خانواده ها در مناطق چمنی ساکن می شوند و افراد محلی را در بیرون بسیاری از کافه ها ملاقات می کنید. گربه های خیابانی دوستانه در بعضی مواقع از شما می خواهند که متوقف شوید ، خم شوید و نوازش شان کنید. با آذربایجانی های کنجکاو که جلوی تمرین انگلیسی خود را می گیرند یا شما را به چالش زبان آذربایجانی دعوت می کنند تعجب نکنید ، مشتاق این باشید که فضیلت فرهنگ آنها را به شما نشان دهند.

یک سفر سریع از مرکز شهر شما را در زمین های آتشفشانی و بیش از ۶۰۰۰ نمونه حک شده از سنگ های باستانی با قدمت حدود ۴۰۰۰۰ سال قرار می دهد. یک بار در یک کاروانسرای قدیمی یک بار در مسیر قدیمی ابریشم و مکانهایی که زمین هنوز از نفت و گازهای زیرزمینی پر است، و باکو واقعاً مکان متنوع و پر از تاریخ باستانی و رفتارهای مدرن را ارائه می دهد.

اکنون این کشور اقتصاد وابسته به نفت خود را متنوع کرده و میزبان مسافران سایر نقاط جهان است. محدودیت های شدید دریافت ویزا کاهش یافته و پروازهای بین المللی بیشتری به باکو می رسند. به همین دلیل ما این شهر فرهنگی جذاب را به عنوان یکی از ۲۰ تای بهترین مکان برای یک سفری بزرگ در سال ۹۹ انتخاب کردیم.

چه زمانی را برای بازدید از باکو در سال ۹۹ انتخاب کنیم

باکو آب و هوای استپی دارد به این معنی که زمستانها معتدل و تابستانها گرم اما شدت زیادی ندارند. ممکن است بخواهید از ماه های پاییز مرطوب تر برای سفر خودداری کنید. در ژوئن سال ۲۰۲۰ ، باکو میزبان تعداد معدودی از مسابقات یورو ۲۰۲۰ یوفا خواهد بود.

در باکو کجا بمانیم؟

باکو طیف گسترده ای از گزینه های اقامتی را دارد ، از ایربی ان بی های بسیار معقول و اغلب بزرگ تا هتل های فوق العاده لوکس. برای داشتن فضای عالی و موقعیت مکانی مرکزی ، وارد هتل های منطقه شهر قدیمی شوید که در آن اتاقهای هتل های کوچک با قیمت ۳۵ دلار در هر شب یا خوابگاه ها از ۶ دلار موجود است.

برای مشاهده لیست هتل های باکو و رزرو آن کلیک کنید.

تور باکو | ساحل دریای خزر در بلوار ملی
ساحل دریای خزر در بلوار ملی

در تفرجگاه قدم بزنید و در کنار دریای خزر نفس بکشید

 با قدم زدن در تفرجگاه باکو در کنار سواحل دریای خزر ، در بسیاری از کافه ها متوقف می شوید و از قهوه خانه های شیرین در بسیاری از کافه ها  و از ترکیب جالب توجه معماری قدیمی و جدید باکو قدردانی می کنید. . شما ساختمانهای مسکونی قرن را مشاهده خواهید کرد. شهر باستانی قدیمی باکو با برج خارق العاده مایدن قرن دوازدهم با ریشه های مرموز (دقیقاً مشخص نیست چه کسی آن را ساخته است یا چرا ، اما با افسانه های بسیاری همراه است)؛ یک مرکز رویدادهای فرهنگی که به نظر می رسد با اقتباس از خانه اپرای سیدنی؛ و موزه غریب فرش ، که به طرز حیرت انگیزی مانند یک فرش چرخ دار به نظر می رسد. هر کجا که بروید ، برجهای شعله را می بینید ، یک سه‌تار نمادین ، ​​آینده نگر از آسمان خراشها که در سطح شهر غرفه می شوند.

در شهر قدیمی بچرخید

وقت خود را در آنجا سپری کنید و تمام روز را با کاوش در شهر با دیوار قدیمی بگذرانید: کاخ شیروانشاه را ببینید ، از برج مایدن بالا بروید و در کوچه های کوچکی که با گالری های هنری و مغازه های سنتی تزئین شده ، بمانید. همه چیز پوشیده از خز گوسفند کرکی یا سرامیک های رنگارنگ. هنگام ناهار ، غرفه های غذا و رستوران های کوچک کباب های خود را آتش می کنند.  وارد موزه کتابهای عجیب و غریب ، مسجد کیگوباد که برای قرن ۱۴ است شوید و در امتداد دیوار شهر باستانی قدم بزنید.

به فرهنگسرای حیدر علی اف بروید

با تاکسی بروید و روز خود را در کاوش ساختمان سفید درخشان که توسط معمار زاها حدید طراحی شده بگذرانید. از هر زاویه ای متفاوت به نظر می رسد و طلای اینستاگرام است. به داخل بروید ، زیرا این مرکز گالری ها و سطوح مختلفی را برای نمایشگاه ها در خود جای داده است ، و فقط معماری به تنهایی شما را برای مدت طولانی مشغول نگه می دارد. در باغها کاوش کنید ، نمایشگاه عکسها را در طول قدم ها مشاهده کنید و یک سلفی اجباری را با علامت بزرگ باکو بگیرید.