تور باکو – برج‌ های شعله باکو در واقع نماد مدرنیته این شهر به حساب می‌آیند. حال شاید از خودتان این سوال را بپرسید که چه چیزی این ساختمان‌ها را به نوعی نماد نه تنها باکو بلکه کل آذربایجان تبدیل کرده است. در سفر به باکو یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مناطقی که باید از آن دیدن کنید، برج های شعله باکو هستند.

اگر می‌خواهید دلیل این مورد را بدانید، با ما همرا باشید. چرا که در ادامه به بیان این موضوع خواهیم پرداخت و در نهایت توضیحات خلاصه‌ای برای هر کدام از برج‌ها ارائه می‌دهیم.

برج‌ های شعله باکو چرا معروف هستند؟ آشنایی کامل با برج های شعله باکو

برج‌ های شعله باکو

برج‌ های شعله در حقیقت بلندترین برج‌ها در شهر باکو محسوب می‌شوند. ارتفاع این برج‌ها به ترتیب ۱۶۱، ۱۶۵ و ۱۸۲ متر است. از لحاظ شکل ظاهری حالت منحنی شکل دارند و وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، مانند شعله‌های گداخته آتش هستند. به همین دلیل هم به برج‌ های شعله معروف هستند.

معماری برج های شعله باکو

اگر از نمای بالا به برج‌ها نگاه کنید، نمایی شبیه به مثلث خواهید دید. جذابیت این مورد زمانی تکمیل می‌شود که از چراغ‌های LED در نمای آن استفاده کردند. به وسیله این چراغ‌ها، چیزی شبیه به یک صفحه نمایش بزرگ روی هر یک از برج‌های تشکیل می‌شود.

این برج‌ها در صبح رنگی بین سبز و آبی دارند. در حالی که، وقتی در شب چراغ‌ها روشن می‌شود، نمایی شبیه به شعله‌های گداخته آتش ایجاد می‌کنند.

بیشتر طرح و نقش‌هایی که روی این صفحه نمایش به اجرا گذاشته می‌شود، به نوعی القاکننده آتش به ببیندگان است. اما به صورت کلی روی این صفحه نمایش‌ها هر طرح و نقشی را می‌توان به نمایش گذاشت.

برج‌ های شعله باکو چرا معروف هستند؟ آشنایی کامل با برج های شعله باکو

 

کاربردهای برج های شعله باکو

سه برج شعله در باکو، کاربری‌های متفاوتی دارند. منظور این که برج اول مسکونی، برج دوم هتل و برج سوم از واحدهای اداری تشکیل شده است. حال بین این سه برج فضای بسیار زیبایی قرار دارد که در واقع یکی از جاذبه‌های گردشگری باکو به شمار می‌رود و برای توریست‌ها جذاب است.

در بین این سه برج امکاناتی مانند سینما در فضای آزاد، استخر، کافه، رستوران، پارکینگ و مواردی از این قبیل برای رفاه حال گردشگران به چشم می‌خورد.

به نوعی هر چیزی که در بین این سه برج وجود دارد، می‌تواند سطح زندگی مدرن را در باکو نشان دهد. به همین دلیل تمامی طراحی ساختمان‌ها و المان‌ها ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

البته این قسمت هم مانند تمامی جاذبه‌های گردشگری در شهرهای دیگر پر از دست فروش‌های خیابانی است که کالاها و سوغات این شهر را با خود دارند تا گردشگران بنابر تمایل از آن‌ها خرید کنند.

حال که کمی با این فلسفه نام‌گذاری برج های شعله در باکو آشنا شدید، وقت آن رسیده است که بدانید این برج‌ها در واقع چه امکاناتی دارند و به یک اطلاعات جزئی از هر مورد دست پیدا کنید.

برج‌ های شعله باکو چرا معروف هستند؟ آشنایی کامل با برج های شعله باکو

مرتفع‌ترین شعله برج

در واقع، نام بلندترین برج های شعله باکو به برج شماره ۱ آن تعلق می‌گیرد. چرا که این برج ارتفاعش ۱۸۲ متر است و همچنین ۳۹ طبقه را در خود جای داده است.

این برج کاملا مسکونی است و افراد ساکن باکو در آن زندگی می‌کنند. از لحاظ موقعیتی، این برج جنوبی شهر باکو است و در آن ۱۳۰ آپارتمان بسیار لوکس و مجلل قرار دارد.

از امکانات موجود در این برج می‌توان به سالن بدنسازی، سونا، جکوزی، استخر، لابی، آبگرم، سالن کنفرانس و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. ویوی این برج کاملا به سمت دریای خزر قرار دارد.

هتل پنج ستاره Fairmont

برج شماره ۲ این فهرست، شرقی‌ترین برج این مجموعه به شمار می‌رود. همان‌طور که گفتیم، این برج هتل است و با ارتفاع ۱۶۰ متری خود ۳۷ طبقه را در خود جای داده است.

هتلی که در این جا از آن نام بردیم یعنی هتل پنج ستاره Fairmont یک هتل لوکس و لاکچری در این شهر محسوب می‌شود.

این هتل ۳۱۸ اتاق دارد. از انواع اتاق‌های آن می‌توان اتاق برای ماه عسل، خانوادگی، یک تخته و دو تخته را نام برد. از آن‌جایی که این مورد هتل لوکس باکو است، خدمات و امکاناتی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد،  در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

یکی از نقاط مثبت این برج، بهره بردن از یک سالن ۲۵۰۰ متری است. از این سالن برای برگزاری همایش‌ها و کنسرت‌های مختلف استفاده می‌شود. افراد ساکن آذربایجان یا حتی کشورهای خارجی مراسم عروسی خود را در این سالن برگزار می‌کنند و همیشه این هتل مورد استقبال زوج‌هایی جوان قرار می‌گیرد. هتل باکو

برج‌ های شعله باکو چرا معروف هستند؟ آشنایی کامل با برج های شعله باکو

برج اداری باکو

به عنوان گزینه آخر برج های شعله باکو قصد داریم به معرفی یک برج اداری بپردازیم. این برج در بین این سه مورد از ارتفاع کمتری برخوردار است. چرا که، تنها ۱۶۱ متر ارتفاع دارد و از ۳۸ طبقه مختلف نیز تشکیل شده است.

همان طور که گفتیم کاربری این برج اداری است و در آن دفترها و کسب‌وکارهای مختلف به همراه تعدای فروشگاه به چشم می‌خورد.

متراژ زمین این برج ۳۳،۱۱۴ متر مربع است و در آن ۳۳ هزار واحد تجاری و اداری به افرادی که شرایط لازم را دارند ارائه می‌شود. البته بیشتر این مغازه‌ها باز نشده است و حتی بهتر بگوییم بیشتر فروشگاه‌های آن خالی است.

البته این برج باز کردن ۱۶ کافه، ۶ سالن تئاتر، سینمایی کاملا مجهز به فناوری‌های روز دنیا، استودیو برای عکاسی، سینمای سه بعدی و غیره را در برنامه خود قرار داده است. علاوه بر این، سالن‌هایی برای بازی‌هایی مانند بولینگ، بیلیارد و تفریحات دیگر از جمله ایده‌های دیگر آن است.

اگر دوست دارید انواع ماشین‌های لامبورگینی را ببینید، به طبقه همکف در غربی‌ترین بخش برج بروید. سپس از به‌روزترین ماشین‌های این شرکت دیدن کنید. نام این نمایشگاه لامبورگینی است و در حقیقت، اولین نمایندگی ماشین‌های خارجی را در آذربایجان در سال ۲۰۱۴ میلادی گرفت.

رفتن به برج های شعله باکو

مجموعه‌ برج‌ های شعله باکو در بخش جنوبی شبه جزیره آبشرون و سواحل دریای خزر قرار دارد. رفتن به این مناطق می‌تواند از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید.

البته پیشنهاد می‌شود که بیشتر در این شهر از همان اتوبوس و مترو برای جابه‌جایی استفاده کنید. چرا که، هزینه تاکسی در بیشتر موارد خیلی بالا است و صرفه اقتصادی برای مسافران ندارد.

اتوبوس هزینه کمی برای شما خواهد داشت و از تمام ایستگاه‌های مترو در این شهر به برج های شعله اتوبوس وجود دارد. برای اطلاع بیشتر از نحوه سفر به باکو و تماشای دیدنی های این شهر بهتر است با کارگزاران باکو گشت تماس بگیرید. منبع