تور باکو – براساس گزارش Lonely Planet، جمهوری آذربایجان در لیست کشورهایی با بیشترین پتانسیل برای توسعه گردشگری ماجراجویی در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

۱۰ کشور برتر که در سال ۲۰۲۰ برای دوستداران ماجراجویی جالب خواهند بود شامل آذربایجان ، عربستان سعودی ، پاکستان ، ایران ، قزاقستان ، ازبکستان ، بوسنی و هرزگوین ، روسیه و اتیوپی است. هر سال ، کارشناسان ارتقاء گردشگری ماجراجویی از انجمن Backpackers بریتانیا هر ساله کشورهایی را انتخاب می کنند که سفر برای آنها جالب ترین باشد.

کوله پشتی ها برای گردشگران مستقلی هستند که با کمترین راحتی مایل هستند با هزینه کم سفر کنند. این نسخه الجزایر را به عنوان بهترین کشور برای توسعه گردشگری ماجراجویانه معرفی کرد ، در حالی که پاکستان یک سال قبل از آن در صدر این لیست قرار داشت.

توجه داشته باشید که تعداد گردشگرانی که از ۱۹۲ کشور از جمهوری آذربایجان بازدید می کنند نسبت به سال گذشته در دوره ژانویه تا نوامبر ۱۱ درصد افزایش داشته و به ۲.۹ میلیون نفر رسیده است. ایجاد زیرساخت های متنوع گردشگری در جمهوری آذربایجان ، برگزاری موفق رویدادهای بین المللی باعث جلب توجه گردشگران خارجی به کشور شد.

علاوه بر این ، ساده سازی ویزا نقش مهمی در توسعه گردشگری در جمهوری آذربایجان ایفا کرده است. طبیعت زیبای آذربایجان ، میهمان نوازی مردم آن ، پایتخت این کشور با ساختمان های فوق العاده مدرن و باستانی خود توجه همه گردشگران را که از این کشور قفقاز جنوبی دیدن می کنند جلب می کند.

آذربایجان در سال ۲۰۱۹ از ۳ میلیون گردشگر استقبال کرد

آژانس دولتی گردشگری کشور به رسانه های محلی گفته است که حجم گردشگری به آذربایجان و پایخت آن در باکو نسبت به سال گذشته در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱.۴ درصد افزایش یافته و به ۳.۱۷ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد:

در سال ۲۰۱۹ ، گردشگری به آذربایجان ۱۱.۴ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش یافت و به ۳.۱۷ میلیون نفر رسید. در همین زمان ، تعداد گردشگران از اروپا به ۲۲۴۰۰۰ نفر رسیده است که ۱۴.۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ است.

انگلستان از نظر تعداد گردشگران (۳۶۰۰۰ گردشگر) در بین کشورهای اروپایی صدرنشین است. گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۹ ۲۵.۳ درصد افزایش می یابد. گردشگر از آلمان در سال ۲۰۱۹ ۱۹.۴ درصد افزایش یافته است – تا ۲۰،۰۰۰ نفر از ایتالیا – با ۱۰.۸٪ ، تا ۱۲،۰۰۰ ، فرانسه – با ۱۵.۲٪ و تا ۹۰۰۰ گردشگر از دیگر کشورها. بیشترین گردشگران از میان کشورهای جنوب آسیا از گردشگران هند مشاهده شده است – افزایش ۶۶.۸ درصد (۶۵۰۰۰ گردشگر) ، از پاکستان با ۱۲.۹ درصد (تا ۴۶۰۰۰ نفر). در میان کشورهای آسیای میانه ، رشد در تعداد گردشگران از ترکمنستان ۸۵ درصد (۵۲۰۰۰ گردشگر) ، قزاقستان – ۲۶.۱ درصد (۴۷۰۰۰ نفر) ، ازبکستان – ۲۸.۳ درصد (۲۳،۰۰۰) نفر بودند.

در سال ۲۰۱۸ ، ۲.۸ میلیون گردشگر از ۱۹۶ کشور جهان از جمهوری آذربایجان بازدید کردند. شهروندان روسی ، گرجستانی ، ترکی و ایرانی بیشترین سهم گردشگرانی را که وارد این کشور می شوند ، تشکیل می دهند.

در سال ۲۰۱۸ ، تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان از کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش چشمگیری داشته است. در سال های اخیر ایجاد زیرساخت های متنوع گردشگری در جمهوری آذربایجان باعث افزایش علاقه گردشگران خارجی به این کشور شده است.

فرصت های زیادی برای گردشگری در آذربایجان وجود دارد از جمله مناطق روستایی ، بهداشتی ، محیطی ، فرهنگی ، اجتماعی ، تجاری ، ورزشی و انواع دیگر گردشگری. برگزاری موفقیت آمیز رویدادهای بین المللی همچنین جمهوری آذربایجان را به کشوری تبدیل کرده است که همه افراد در آن قابل تشخیص هستند و کشوری که بسیاری از خارجی ها مایل به بازدید از آن هستند. علاوه بر این ، ساده سازی ویزا نقش دارد نقش عمده ای در توسعه گردشگری در جمهوری آذربایجان دارد. در حال حاضر ، شهروندان تعدادی از کشورها در فرودگاه های جمهوری آذربایجان ویزا دریافت می کنند ، در حالی که سایر گردشگران می توانند با گرفتن ویزای توریستی آنلاین ، به این کشور سفر کنند. آذربایجان هدف از توسعه بیشتر بخش گردشگری برای تسهیل توسعه پایدار بخش غیر نفتی است.