تور باکو – با پایان سال و دهه دوم قرن بیست و یکم،باکو رویدادهای تعطیلاتی را با شکوه هر چه بیشتر برگزار می کند که بسیاری از آنها در مرکز شهر برگزار می شوند، از جمله بازار پاپ آپ سالانه ، “دست های سرد ، قلب گرم” که جمعیتی را در زیر آن جمع می کند.

هفتمین سال از فعالیت های خرده فروشی که دارای برند های داخلی و بین المللی است، از اول دسامبر درهای خود را باز کرد و تا ۱۳ ژانویه ادامه دارد. مانند سالهای گذشته ، بازارهای عجیب و غریب خرید در امتداد میدان Fountains – یک مرکز دیدنی شهر برای افراد محلی و گردشگران ، در حال اجرا است. بوتیک های لوکس ، رستوران ها ، فروشگاه ها و هتل ها.

بازار و جشن سال نوو در پایتخت جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۱۳ به خوبی برگزار شد که یک سازمان خیریه غیرانتفاعی به نام صندوق نرگس ،  برای اولین بار این رویداد را راه اندازی کرد. برگزارکنندگان به این ایده اصلی وفادار هستند که تمام درآمدها به امور خیریه می رود.

تعداد زیادی از چادرهای چوبی در امتداد میدان چشمه مجدداً مونتاژ شده است که شامل بوتیک هایی برای صنایع دستی سنتی ، جواهرات دستباف ، نقاشی های اصلی و قطعات سرامیکی توسط صنعتگران آذربایجانی است. برای آن دسته از غذاهای لذیذ ، سازمان دهندگان طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه مانند شیرینی های ملی – باقلوا ، شاه بلوط سرخ شده ، ساندویچ ماهی سرخ شده را با سبزیجات داخل یک نان ارائه می دهند. علاوه بر این ، محصولات ارگانیک مختلفی در بازار تعطیلات ارائه می شود.

فعالیت های متنوعی توسط هنرمندان ، فروشندگان و علاقه مندان به خلاقیت در بازار ارائه می شود ، در حالی که در آخر هفته ها بازار فعالیت های مختلفی از جمله کنسرت ها، جشن و اهدا هدایا را ارائه می دهد.

ساکنان باکو تنها میهمانان این رویداد نیستند زیرا تعداد زیادی از خارجی ها نیز به بازار پاپ آپ پیوستند. ناتالیا ، اهل سراتوف روسیه ، ادعا می کند که در نگاه اول عاشق باکو شده است.