تور باکو– ستاد عملیاتی تحت کابینه وزیران جمهوری آذربایجان گفته تمام اقدامات لازم و فوری در آذربایجان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا (COVID-19) انجام شده است.

بیمارستان ها اختصاص داده شده اند و مناطق قرنطینه ای برای تشخیص موارد کرونا ویروس ایجاد شده است. علاوه بر این ، ستاد عملیاتی گفته آزمایشگاه های مخصوص برای جلوگیری و تشخیص ویروس در امتداد مرز با جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است. در تاریخ ۲۹ فوریه تصمیم به اتخاذ کنترل موقت مرز با ایران در یک حالت محدود برای اطمینان از سلامت و ایمنی جمعیت گرفته شد. علاوه بر این ، تمام اقدامات لازم برای معاینه پزشکی افرادی که از کشورهایی که از بیماری کروناویروس به آذربایجان می آیند ، انجام می شود. در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تخصصی تجهیزات و داروهای مناسب برای تشخیص و درمان بیماری ارائه شده است. برای این منظور پزشکان حرفه ای به کلیه بیمارستانهای مناطق اعزام شده اند.

بهمراه سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تمام اقدامات لازم برای معالجه افراد آلوده و شناسایی حلقه افرادی که با آنها در تماس بوده اند ، انجام می شود. برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و افزایش اثربخشی اقدامات پیشگیرانه مربوطه و کارهای فشرده ای در حال انجام است.

علاوه بر این ، در نتیجه مذاکرات با چین ، آلمان و سایر کشورها ، توافق های مربوطه در مورد آوردن تجهیزات ، داروها و متخصصان لازم به آذربایجان حاصل شد. ستاد عملیاتی اظهار داشت که جمهوری آذربایجان تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور انجام داده است ، وضعیت بهداشتی و اپیدمیولوژیک تحت کنترل جدی است.

ستاد عملیاتی تحت کابینه وزیران جمهوری آذربایجان به طور کامل به کلیه درخواست های دریافتی شهروندان و اطلاعات موجود در مطبوعات در رابطه با تهدید کرونا ویروس بررسی کرده و پاسخ می دهد. ستاد عملیاتی تحت کابینه وزیران آذربایجان همچنین تصمیم گرفته است روند آموزشی و فعالیتهای مربوطه را در کلیه مؤسسات آموزشی سراسر کشور متوقف کند.

شروع ضدعفونی توسط هواپیمایی آزال

با توجه به احتمال انتشار کروناویروس در جمهوری آذربایجان ، که منشأ آن در چین بود ، شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان (آزال) شروع به انجام ضدعفونی کردن کرده است. ضد عفونی در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف و همچنین در هواپیماهای مسافربری AZAL انجام می شود. شیوع بیماری در شهر ووهان چین – که یک قطب حمل و نقل بین المللی است – از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در بازار ماهی آغاز شد. برخی منابع ادعا می کنند شیوع ویروس کرونا از اوایل نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است. علائم این بیماری شامل سرفه ، سردرد ، خستگی ، تب ، درد و مشکل در تنفس است. در درجه اول از طریق تماس با هوا یا تماس با اشیاء آلوده پخش می شود. مقامات بهداشت چین می گویند که اکثریت افرادی که فوت کرده اند سالمند بوده اند یا مشکلات بهداشتی اساسی داشته اند. گذشته از سرزمین اصلی چین ، موارد شیوع کروناویروس نیز حداقل در ۷۰ کشور جهان تأیید شده است.