تور باکو – چهارمین مسابقه فصل ۲۰۱۹ فرمول یک که به میزبانی پیست شهری باکو در آذربایجان برگزار شد، با پیروزی والتری بوتاس راننده ی فنلاندی تیم مرسدس به پایان رسید. بعد از او لوئیس همیلتون هم تیمی وی از تیم مرسدس و سباستین فتل راننده ی تیم فراری در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

این مسابقه که بعد از ظهر روز یکشنبه در باکو برگزار شد و ۱۵ هزار نفر از نزدیک شاهد جدال رانندگان برای فتح یکی سریعترین پیست های مسابقات فرمول یک در طول فصول اخیر بودند.

والتری بوتاس گفت که پیروزی اش در گرندپری آذربایجان، پاسخ قلب شکسته و ناراحتش پس از مسابقه سال گذشته است.

راننده ی فنلاندی در بخش اول مسابقه ی باکو سال گذشته به شدت محو بود و به تنهایی در رده سوم رانندگی می کرد اما وقتی که او به مدت طولانی تری در پیست ماند و پیشتازی را از آن خود کرد، یک پیروزی غیرمحتمل از قبل، ممکن به نظر آمد. پس از آمدن ماشین ایمنی و انجام پیت استاپ، بوتاس پیشتازی را بدست آورد اما در دورهای انتهایی مسابقه بدشانسی به سراغ پسر خونسرد مرسدس آمد و لاستیک W09 او پنجر شد و یک پیروزی را از دست داد.

در مسابقه امسال اما او نیازی به ماشین ایمنی نداشت و یک پیروزی بی دردسر را در باکو رقم زد و پس از آن گفت:

مسابقه سختی بود، با اینکه رقابت زیادی در ردیف جلو وجود نداشت. لوئیس در تمام مدت بر روی من فشار وارد می کرد بنابراین نمی توانستم اشتباهی را مرتکب شوم اما همه چیز تحت کنترل بود و خوشحالم که پرچم شطرنجی را دیدم و در رده نخست قرار گرفتم.

این پیروزی برای من باارزش است و چنین سطح عملکردی از طرف تیم ما، باورنکردنیست و به خاطر همین، من فقط گفتم که افتخار می کنم از اینکه جزئی از آن ها هستم.

ما عملکرد واقعا خوبی داشتیم و پیروزی پنجمم احساس خوبی داشت و تاوان سال گذشته بود.

تور باکو ، فرمول یک باکو 2019

راننده فنلاندی تیم مرسدس در ادامه افزود:

مقابله با حملات لوئیس از پشت، هیچوقت آسان نیست اما تمرکز اصلی من، برروی خودم بود تا اشتباه احمقانه ای انجام ندهم و به شدت فشار بیاورم.

فصل طولانی پیش رو است اما ما با فاصله ی خوبی صدرنشین هستیم. من فقط بر روی رقابت قهرمانی خودم تمرکز دارم و در حال حاضر چالش اصلی لوئیس هستم اما مسابقه به مسابقه پیش خواهیم رفت.

منبع : فرمول یک ایران