تور باکو – بهار و نوروز ، زمان مناسب برای شاد شدن از زیبایی های طبیعت است. فصل زیبای بهار در حال آمدن است. پایان آب و هوای ناگوار زمستان با جشنواره ها و سنت های منحصر به فردی مشخص خواهد شد.

مردم در سراسر جهان گذر از زمستان به بهار را به روش های مختلف جشن می گیرند. ورود بهار در آذربایجان نیز جشن گرفته می شود. نوروز با داشتن یک تعطیلات خانوادگی و متفاوت با سایر تعطیلات در ریشه های تاریخی، جوهره و فرهنگ ، به طور سنتی در تاریخ ۲۰ تا ۲۱ مارس برگزار می شود. با این حال ، جشن های نوروز یک ماه قبل از تعطیلات واقعی آغاز می شود.

این جشنواره نشانگر پایان زمستان و پیروزی خیر بر شر است. نوروز هزاران سال توسط مردم آذربایجان جشن گرفته شده است. تصور می شود این تعطیلات به هزاره سوم قبل از میلاد در بابل باستان باز می گردد. نخستین سندهای نوروز به عنوان یک تعطیلات بهاری از سال ۵۰۵ قبل از میلاد می آید. در افسانه ها و اسطوره های باستانی ترک های اوگوز، نوروز نمادی از فراوانی است. جشن بهار به عنوان یک تعطیلات عمومی در پادشاهی های باستانی آلبانی و آتروپاتنا مشخص شد.

سه‌شنبه تعطیلات نوروز ۹۹

چهار سه شنبه قبل از تعطیلات سه شنبه های نوروز عبارتند از: Su Chershenbesi (سه شنبه آب) ، Od Chershenbesi (سه شنبه آتش) Hava Chershenbesi (سه شنبه باد) و Torpaq Chershenbesi (سه شنبه زمین) و هرکدام به بیداری یکی از عناصر طبیعت اختصاص داده شده اند.

امسال آذربایجانی ها سه شنبه آب (سو چرشنبسی) را در ۲۶ فوریه جشن می گیرند. آب نمادی از پاکی و تجدید ، تولد دوباره می شود. هر یک از سه شنبه ها غذای مخصوص خود را دارند ، سینی پر از شیرینی و میوه های مختلف. روز سه شنبه باید در آب خنچا آب آشامیدنی خالص باشد. در این زمان ، آب از خواب بیدار می شود و برف ذوب می شود. اعتقاد بر این است که آب حاصل از چشمه به وفور می آورد.

مردم در این روز تمیز کردن خانه ها ، بیل زدن درخت و رسیدگی به شکوفه های گل را در باغ ها انجام می دهند. روز سه شنبه آب، اعضای خانواده قبل از خواب به روی خود آب می ریزند. درست در همان جا آنها با شیرینی هایی مانند عسل یا شکر به یکدیگر تعارف می کنند. سپس لازم است که با بوی خوب معطر شوید که راه خلاص شدن از “شر” است. با پرش از روی آب روان در سال نو ، فرد خود را از گناهان سال گذشته خود پاک می کند.