تور باکو – پایتخت آذربایجان ، باکو ، شهر بادها و چراغها ، واقع در محل اتصال آسیا و اروپا ، بسیاری از گردشگران خارجی را به دلیل زیبایی بی نظیر خود تحت تأثیر قرار می دهد. بزرگترین شهر در دریای خزر و منطقه قفقاز ، باکو بزرگترین مرکز فرهنگی آذربایجان است.

این شهر میزبان بسیاری از نخستین ها بوده، اولین تئاتر ملی مسلمانان شر، نخستین اپرا با صدای ملی و اولین کتابخانه آذربایجان. ساختمان های جدید ، بناهای تاریخی ، مراکز تجاری ، هتل ها ، رستوران ها ، چشمه ها ، پارک ها ، رنگ های جدیدی به این ترکیب بی نظیر فرهنگ های شرقی و غربی اضافه می کنند. سبک های کلاسیک و مدرن کاملاً مکمل یکدیگر در باکو هستند. فرد با مراجعه به مراکز خرید یا موزه های هنر معاصر به راحتی این موضوع را می فهمد. برای دیدن معماری قدیمی خود به باکو بیایید ، غذای محلی را امتحان کنید ، چای معطر را در بلوار بنوشید و تماشای شکوفه  که بر فراز دریای خزر دور می شوند را ببینید. ما هفت توصیه را بیان کردیم که به شما در جهت بازدید بهتر از پایتخت آذربایجان کمک می کند.

در خیابان های باریک ایچری شهر باکو (شهر قدیمی) گم شوید

ایچری شهر، مرواریدی در قلب میراث فرهنگی ملی و سرچشمه غرور برای هر آذربایجانی است. این مجموعه بی نظیر تاریخی شامل صدها اثر تاریخی است که چهار مورد از آنها دارای اهمیت جهانی است. با قدم زدن از کنار مغازه های سوغات ، فروشندگان فرش های رنگارنگی را در مقابل شما پهن می کنند ، امتحان کردن کلاه های محلی نیز توصیه می شود.

تور باکو | ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو
تصویر شماره ۱ | ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو

ناپدید شوید در میان جمعیت تارگوویی باکو

خیابان نظامی یا تارگوویی، همانطور که مردم ترجیح می دهند چندین دهه از آن استفاده کنند یک خیابان بزرگ برای پیاده روی و خرید در مرکز شهر باکو است. با معماری زیبا که در آن رنسانس نوین با نوآرایی ، باروک و نئوکلاسیسم ملاقات می کند ، برای بازدیدکنندگان از پایتخت آذربایجان این مکان توصیه می شود که در فضای شهر است. این مکان علاقه مندان بسیاری در باکو دارد که بسیاری از عاشقان و جوانان این خیابان شلوغ را برای قرار ملاقات ها انتخاب می کنند.

هوای تازه را در امتداد بلوار ساحلی تنفس کنید – پارک ملی ساحلی باکو

بلوار دوست داشتنی باکو بیش از صد سال از حیات مهم شهر بوده است ، زمانی که بارون های نفتی قصرهای خود را در کنار ساحل دریای خزر ساختند و زمانی که ساحل به صورت مصنوعی  اینچ به اینچ ساخته شد. ساحل بودن به عنوان مشهورترین مکان و جاذبه شهر ، مکانی است که می توان طلوع خورشید و غروب خورشید زیبا را تجربه کرد ، از نسیم دریا لذت برد که باعث ایجاد هوای بسیار ویژه ای در عصر می شود و آتش بازی های تعطیلات را می بیند.

از موزه ها دیدن کنید

یکی از اولین مکان هایی که گردشگران در هر کشوری از آن بازدید می کنند موزه های آن به منظور آشنایی با تاریخ ملت هستند. باکو همچنین با موزه های بزرگ تاریخ ، ادبیات ، موسیقی ، فرهنگ و هنر مدرن مشهور است.

بازدید از خانه-موزه آهنگساز برجسته عزیر حاجی‌بیگف و مرد جاز ، واجیف مستفتازاده می توانید به موسیقی ملی و موسیقی جاز کشور دسترسی پیدا کنید ، یا با حضور در موزه فرش دولتی، از اسرار فرشهای آذربایجان پرده بردارید یا با تاریخ در موزه جمهوری آذربایجان آشنا شوید و همچنین موزه کتابهای مینیاتوری ، که در کتاب رکوردهای گینس و دیگران گنجانده شده است.

همچنین می توان به بالای برج دوشیزه ، مرموزترین و افسانه ای ترین بناهای باکو ، که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد ، صعود کرد. وسایل سفالی از قدیمی ترین صنایع دستی در جمهوری آذربایجان به شمار می رود که تا به امروز اهمیت آن را حفظ کرده است. کار در چرخ سفال و ایجاد گلدان و انواع مختلفی از سرامیک های تزئینی در موزه مردم شناسی گالا به نمایش گذاشته شده است و بازدید کنندگان می توانند این هنر باستانی را تجربه کنند.

از غذای ملی و محلی لذت ببرید

غذای خوشمزه آذربایجان اولین چیزهایی است که توریست ها هنگام ورود به سرزمین آتش می توانند کشف کنند. آشنایی با غذاهای محلی با صبحانه که به یک برند تبدیل شده است ، آغاز می شود. صبحانه سنتی که شامل کره شیرین است ، انواع پنیر سفید ، خامه ، عسل ، چای و کوکو یا تخم مرغ سرخ شده با گیاهان دارویی بهتر است در یکی از کافه های ایچری شهر مزه دار شود.

Dolma، plov، levengi، kabab، dushbere، piti در لیست غذاهایی هستند که حتما نباید در باکو از آنها اجتناب کنید. بسیاری از مردم برای طعم قوتاب خوشمزه ساخته شده از شتر و پاشیده شده با ادویه جادویی شکمبه به روستای نوکوانی باکو می روند ، در حالی که روستای Shixov باکو در ساحل دریا مکانی ایده آل برای طعم ماهی های خوشمزه و تازه است. فراموش نکنید که شیرینی های ملی مانند شکربورا ، پخلوا و ققال را از فروشگاه های شیرینی فروشی محلی در بازگشت به خانه بخرید. شراب قرمز از انار یا شیرین کنین نیز یک سوغات غیرمعمول برای دوستان شما خواهد بود.

به موسیقی باکو گوش دهید

موسیقی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ آذربایجان و موسیقی ملی آن مغام است که شاهکار هنر موسیقی به حساب می آید. پدیده منحصر به فرد موسیقی و شاعرانه معمولاً توسط یک سه گانه شامل یک خواننده یا شاعر و یک نوازنده در سازهای موسیقی نوازنده تار و کمانچه اجرا می شود. در مرکز بین المللی مغام می توان صداهای چشمگیر این موسیقی با شکوه را گوش داد و از آن لذت برد. جمهوری آذربایجان کشوری است که اولین اپرای خاورمیانه براساس داستان “لیلی و مجنون” را ساخت و پرداخته کرد.

با رسوم آذربایجانی آشنا شوید

برای بهتر قدم گذاشتن در سنت شرقی آذربایجان ، باید بالاجبار حداقل در یک مراسم عروسی یا حنا بندان در باکو شرکت کنید. این مراسم ها واقعاً بسیار زیبا و غنی هستند ، یک ادویه فراموش نشدنی برای سفر شما. صرف نظر از بازدید از باکو ، شما همیشه این شهر قدیمی و به همان مقدار مدرن را با برداشت های واضح و روشن ترک می کنید و برای مدت طولانی آرزو می کنید شبهای معروف باکو را به یاد آورید.