تور باکو – مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با عنوان “سازهای موسیقی: وحدت و تنوع” در مرکز حیدر علی اف باکو برگزار شده است.

در این مراسم، مدیر هنرستان ملی آذربایجان و هنرمند مردمی، استاد سیاووش کریمی از اهمیت این نمایشگاه که پیش از روز ملی موسیقی افتتاح شده است، ابراز خوشحالی کرد. سخنرانان دیگر این رویداد همچنین از برپایی این نمایشگاه به عنوان یک رویداد برجسته در زندگی فرهنگی مردم آذربایجان یاد کردند و شرکت کنندگان در این رویداد سپس این نمایشگاه را مشاهده کردند.

نزدیک به ۲۰۰ ساز موسیقی کمیاب که مربوط ب قرن ۱۸-۲۰ می شود، در این نمایشگاه، در مرکز حیدر علی اف برای نمایش عموم قرار داده شده است. این نمایشگاه فرصتی برای مشاهده آلات موسیقی تاریخی و گوش دادن به آنها ایجاد می کند.

گزارش تصویری نمایشگاه سازهای موسیقی کم یاب در مرکز حیدر علی اف باکو

مرکز حیدر علی اف یک مجتمع فرهنگی است که توسط معمار عراقی و بریتانیایی زاها حدید طراحی شده است. این مرکز دارای یک سالن کنفرانس با سه سالن اجتماعات ، یک کتابخانه و یک موزه است. این پروژه برای این در نظر گرفته شده است تا نقش اساسی در زندگی روشنفکری شهر داشته باشد. در نزدیکی مرکز شهر ، این مکان نقش اساسی در توسعه مجدد باکو دارد. این مرکز مشغول مطالعه و ترویج سیاست دولت و میراث رهبر ملی، حیدر علی اف است.

 ساختمان مرکز حیدر علی اف، یک اثر معماری شناخته شده بین المللی بوده که به دلیل طراحی بدیع و براق ، تبدیل به یک نشانه امضاء باکو مدرن شده است. این ساختمان در سال ۲۰۱۳ در هر دو جشنواره جهانی معماری و دوسالانه جشنواره داخل نامزد دریافت جوایز شد.