تور باکو – آژانس گردشگری کشور جمهوری آذربایجان گزارش داده است که تعداد گردشگرانی که از آذربایجان بازدید می کنند ، در دوره ژانویه تا نوامبر ۱۱.۱ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و به ۲.۹ میلیون نفر رسیده است.

تعداد شهروندان خارجی که در ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ از جمهوری آذربایجان و باکو بازدید می کنند ، نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ ، ۲۹۲ هزار نفر افزایش یافته است. یک سوم بازدید کنندگان شهروندان روسیه بودند. بنابراین ، در مقایسه با ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۸ ، تعداد گردشگران روسی ۴۹ هزار نفر یا شش درصد افزایش یافته است.

بیشترین رشد در بین گردشگران گرجستان، مرکز و جنوب آسیا به ترتیب با ۲۰.۲ ، ۴۶.۷ و ۳۸ درصد رشد داشته است. به طور کلی ، ۶۶۱،۰۰۰ (گرجستان) ، ۱۲۰،۰۰۰ (آسیای میانه) و ۱۰۷،۰۰۰ (آسیای جنوبی) اتباع خارجی از این کشورها در دوره مذکور به جمهوری آذربایجان سفر کردند.

مانند ماه های گذشته ، بیشترین تعداد ورود در آسیای میانه مربوط به ترکمنستان (۴۹۰۰۰ نفر – رشد قابل توجه ۹۱.۹ درصد) و قزاقستان (۴۳۰۰۰ – ۲۴.۵ درصد رشد) بود. در میان کشورهای آسیای جنوبی هند (۵۹۰۰۰ نفر – رشد قابل توجه ۶۷.۷ درصد) و پاکستان (۴۲۰۰۰ – ۱۲.۲ درصد رشد) از نظر تعداد گردشگران کشورهای متمایز بودند که به آذربایجان سفر کردند.

تعداد بازدید کنندگان خارجی از ترکیه و ایران با ۸.۳ و ۳.۷ درصد افزایش یافت و بر این اساس به ۲۸۹،۰۰۰ و ۲۳۵،۰۰۰ رسید. در کنار این ، کاهش ۴ درصدی تعداد گردشگران از خاورمیانه نیز رخ داده است. به جز اسرائیل (رشد ۱۴.۵ درصدی) و عربستان سعودی (رشد ۴۶.۵ درصدی) ، تعداد ورودی های سایر کشورهای خاورمیانه کاهش یافته است.

طی ژانویه تا نوامبر ، ۹۳۰۰۰ یا ۹ درصد بازدید کننده خارجی بیشتر از کشورهایی (چین ، هند ، روسیه ، آلمان ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی) که دفاتر نمایندگی گردشگری آذربایجان در آن حضور داشتند ، از جمهوری آذربایجان بازدید کردند. بیشترین رشد برای هند ، چین و عربستان سعودی به ثبت رسیده است.

تعداد ورودی های امارات نیز ۲۹.۸ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این ، در ماه نوامبر ، تعداد اتباع خارجی که به آذربایجان سفر می کنند ، در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۸ (۱۹۵،۰۰۰) ۱۳.۳ درصد افزایش یافته و به ۲۴۱۰۰۰ نفر رسیده است. رشد امسال دو برابر رشد ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ (۶ درصد) است.

گردشگران روسیه (۶۹،۰۰۰) و جورجیا (۶۸،۰۰۰) در صدر لیست بازدید کنندگان از جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹ قرار دارند. بیشترین میزان رشد مربوط به ایران و همچنین کشورهای جنوب و آسیای مرکزی با ۳۳.۵ درصد ، ۴۰.۱ درصد و ۳۵.۵ درصد بر این اساس است.

در میان کشورهای آسیای جنوبی ، هند برای تعداد بازدید کنندگان از جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجهی از ۷۶.۳ درصد نشان داده است. علاوه بر این ، تعداد گردشگران از ترکیه است