تور باکو – همه ساله در ۲۰ تا ۲۱ مارس و یا اول فروردین آذربایجان و باکو تعطیلات باستانی و محبوب نوروز را جشن می گیرد. تعطیلات در اعتدال بهاری می افتد. بسیاری از روایات و اعتقادات با یکی از گرامی ترین تعطیلات همراه است. “Khidir Ilyas” (نماد باروری) ، “Kos-Kosa” – بازی سرگرم کننده ، که نمادی از ورود بهار و ثروت از جمله آنهاست.

چهارشنبه قبل از نوروز به یکی از چهار عنصر اختصاص داده شده است: آب ، آتش ، باد و زمین. هر سه شنبه سنت های خاص خود را دارد.

تور باکو نوروز ۹۹

سه شنبه آب

طبق اعتقاد عامیانه ، آب همه چیز را تصفیه و تحریک می کند. آب نمادی از پاکی ، تجدید و تحول است. روز سه شنبه آب ، دختران جوان برای آوردن مقداری آب به رودخانه و منابع دیگر می روند. یک کاسه آشامیدنی با آب خالص در سینی یا “khoncha” قرار می گیرد. اعضای خانواده قبل از رفتن به رختخواب در عید نوروز ، بر روی آب چلپ چلوپ می کنند.

سه شنبه آتش

آتش بخش مهمی از تاریخ و مذهب کشور بوده است. جمهوری آذربایجان که با نام سرزمین آتش نیز شناخته می شود ، دارای سنت های بسیار جالبی است که با این عنصر ارتباط دارد. مردم آتش درست می کنند و بر روی آنها در نوروز می پرند. آنها معتقدند که از هرگونه نارضایتی آزاد شده اند.

مردم آذربایجان بر این باورند که وقتی این کار را انجام می دهند ، از بیماری های خود بهبود می یابند و از دردسرهایی که در آن سال افتاد خلاص شدند. علیرغم سن و جنس ، هفت بار پرش از یک یا یک بار بیش از هفت آتش و بگویید: “قرمزی خود را به من بدهید و زردی من را بگیرید.” آتش هرگز توسط آب خاموش نمی شود. به خودی خود می سوزد.

دختران و پسران جوان خاکستر آتش را می گیرند و آن را از خانه دور می کنند. اینگونه توضیح داده شده است:

تمام بدبختی های خانواده با خاکستر دور انداخته می شود.

سه شنبه باد

باد سه شنبه سومین سه شنبه در آستانه تعطیلات بهار نوروز است. به طور سنتی ، زنان خانه های خود را تمیز می کنند و وسایل خانگی پشمی مانند بالش را در معرض هوا قرار می دهند. هنگامی که شب سقوط می کند ، آنها آتش به پا می کنند ، برنج های شیری را می پزند و میوه های عمدتا خشک را روی میز قرار می دهند.

سه شنبه زمین

سپس سه شنبه زمین می آید که نشانه احیای زمین است. روز چهارمین سه‌شنبه ، مردم از روی آب جاری پرش می کنند و آرزو می کنند. در همان روز زنان آذربایجانی گندم جوانه می زنند و به طبیعت بیداری ادای احترام می کنند.

در این رساله آمده است که خانه ها در آخرین روزهای سال توسط ارواح اجداد خود مورد بازدید قرار می گیرند. مردم تمیز کردن خانه ها ، کاشت درختان ، رنگ آمیزی تخم مرغ ها ، تهیه شیرینی های محلی مانند شکربورا ، پخلاوا ، شوروگال و انواع زیادی از غذاهای ملی را انجام می دهند. چند هفته قبل از نوروز ، زنان بذر گندم را می گیرند ، آنها را آب می کنند و آهنگ سنتی “سامانی ، محافظت کن و من هر سال تو را رشد خواهم کرد” را می خوانند. کودکان برای درخواست شفا در درها می کوبند ، هر فرد حداقل یک مجموعه لباس جدید خریداری می کند.

در ایام نوروز ، مردم یک بخش تعطیلات به یکدیگر می گویند “Novruz payi”. کیک ها، سامانی و شمع ها روی سینی قرار می گیرند و به همسایگان و دوستان داده می شوند. یکی از قوانین طلایی تعطیلات این است که مردم نباید نفرین ، دروغ ، قسم بخورند یا شایعات را پخش کننده و همه باید نوروز را در خانه خود با اعضای خانواده جشن بگیرند.

 رزرو تورهای نوروزی باکو » تور باکو نوروز ۹۹