تور باکو – دارچین ادویه ای بسیار خوشمزه است. بیشتر افراد در آذربایجان و باکو از دارچین برای طعم دادن به قهوه خود ، در کالاهای پخته شده و در بعضی از غذاهای خوشبو استفاده می کنند. این ادویه با تأثیرات چشمگیر بر سلامتی و سوخت و ساز بدن ، از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد در مصر باستان مصرف می شود.

در دوران قرون وسطی ، پزشکان برای درمان شرایطی مانند سرفه ، آرتروز و گلودرد از دارچین استفاده می کردند. امروزه بیشتر ما از آن به عنوان مکمل برای درمان مشکلات دستگاه گوارش ، دیابت ، کاهش اشتها و سایر شرایط استفاده می کنیم.

این ادویه به دلیل نمایش در دسرهای شیرین معروف است اما می توانید طعم تلخ آن را نیز در دستور العمل های نوشیدنی ها و غذاهای اصلی بیابید. ادویه قهوه ای قرمز یا دارچین همانطور که در اینجا خوانده می شود نیز اجتناب ناپذیر از غذاهای آذربایجانی است. دارچین باعث خوشبویی شگفت انگیزی می شود.

هیچ تعطیلات آذربایجانی و یا مناسبت ویژه و بدون دارچین وجود ندارد. دستور العمل های بی نظیر این محصولات از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

Parcha-Doshama Plov اغلب با روغن و دارچین چاشنی می شود که تکه های بزرگ گوشت گوسفند سرخ شده است. پیاز قهوه ای ، میوه ها ، شاه بلوط  اضافه می شود و تا زمان آماده شدن آن را می گذاریم. برنج ، میوه ، شاه بلوط به طور جداگانه اضافه می شود.

Shashandaz plov یک ظرف از املت پیاز است که با برنج های معطر سرو می شود. دارچین این عطر و طعم خاص غیر معمول pilaf را اضافه می کند.

Gyimya Plov با گوشت گوسفند چرخ شده بدون این ادویه قهوه ای قرمز غیرممکن است. انگورهای ذرت و بدون بذر ، شاه بلوط آب پز و تمیز شده اضافه می شوند. مخلوط حاصل (گیمیا) تا زمانی که آماده شود پخته می شود. برنج به طور جداگانه برای چاشنی گیامیا سرو می شود و با روغن و دارچین چاشنی می شود.

Fisinjan Plov یک ظرف امضایی از غذاهای آذربایجانی است. این غذا حاوی مرغ ، گردو ، پیاز و ادویه های مختلفی از جمله دارچین است.

چای در آذربایجان نمادی از میهمان نوازی گرم است. معمولاً به همراه مرباهای مختلفی مانند کنیز ، انجیر ، پوست خربزه ، زردآلو ، گیلاس سفید ، گیلاس ، هلو ، آلو ، توت فرنگی ، توت سیاه سرو می شود. بعضی اوقات ، چای مخصوصی از دارچین و زنجبیل تهیه می شود. دارچین را نیز به شیرینی ها ، نوشیدنی های شیر ، گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم برای مرغ. از این ادویه خوشمزه لذت ببرید!