تور باکو – تقویم ۳۷مین دوره مسابقات جهانی ژیمناستیک ریتمیک که در باکو برگزار می شود ، اعلام شده است.

قهرمانی که شانس دریافت جواز حضور در المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو را خواهد داشت، در این رقابت ها که از ۱۶ سپتامبر آغاز می شود باید شرکت کند. روز بعد در دسته بندی و رقابت های نهایی در تمرینات هوپ و توپ حضور خواهد داشت. تمرینات طبقه بندی با کلوپ و تمرینات روبان از ۱۸ تا ۱۹ سپتامبر برگزار می شود. علاوه بر این ، برندگان این مسابقات در تمرینات با باشگاه و روبان در مسابقات تیمی مشخص می شوند. در پنجمین روز از مسابقات ، در تاریخ ۲۰ سپتامبر ، مسابقات نهایی همه جانبه برگزار می شود ، همچنین برنده جایزه Elegance مشخص می شود.

تیم های حاضر در تمرینات گروهی به این رقابت ها خواهند پیوست. ژیمناستیک کارها با ۵ توپ ، ۳ هوپ و ۲ جفت باشگاه به رقابت می پردازند. در پایان روز برندگان در برنامه همه جانبه مشخص می شوند.

نه ژیمناست به نمایندگی از جمهوری آذربایجان در مسابقات جهانی که در ورزشگاه ملی ژیمناستیک برگزار خواهد شد، شرکت می کنند. زهرا آگامیروا ، ورونیکا هودیس ، یلیزتا لوزان و مریم صفارووا در مسابقات انفرادی شرکت خواهند کرد. ایشان بیرامووا ، دیانا احمدبایلی ، علیا پاشایوا ، زینب همتوا و داریا سوروکینا به عنوان بخشی از تیم جمهوری آذربایجان در تمرینات گروهی شرکت می کنند.

ژیمناستیک کارها که در یک برنامه همه جانبه در بین ۱۶ نفر اول (حداکثر دو نفر از هر کشور) در مسابقات شرکت می کند ، مجوز حضور در المپیک را دریافت می کنند. در مورد تیم های مربوط به تمرینات گروهی ، طبق نتایج مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته ، بلغارستان ، روسیه و ایتالیا قبلاً مجوز کسب کرده اند. در مسابقات قهرمانی سال جاری ، پنج تیم برتر بسته به امتیازات در رقابتهای همه جانبه ، مجوز حضور در المپیک توکیو را دریافت می کنند.

بیش از ۳۰۰ ژیمناستیک کار از ۶۱ کشور جهان برای ۹ مجموعه مدال به رقابت می پردازند.