تور باکو – پارک های مرفه ای در باکو وجود دارد. هر یک از این پارک ها که در مناطق مختلف پایتخت واقع شده اند ، دارای زیرساخت های خاص خود ، کافه ها ، رستوران ها ، جاذبه های تفریحی و زمین بازی کودکان است. اولین پارک در شهر در اواسط ۳۰ سال قرن نوزدهم از زمان افتتاح باغ فرمانداری افتتاح شد و همه ساله ده ها پارک و باغ جدید در این شهر موجود است. در این مکان ها مردم می توانند استراحت کنند ، با فرزندان خود قدم بزنند. ، با دوستان ارتباط برقرار کنید ، یا فقط می توانید تنهایی را جذب کنید.

پارک ساحلی باکو

پارک ساحلی باکو – بلوار معروف – یکی از بهترین دیدنی های پایتخت آذربایجان ، مکانی مورد علاقه و دوست داشتنی برای تفریح ​​شهروندان باکو و میهمانان این شهر است. در سال ۲۰۰۹ ، صدمین سالگرد بلوار باکی جشن گرفته شد. طول این پارک که امروز معادل ۵ کیلومتر ۶۰۰ متر است ، پس از بازسازی عمومی ۲۵ کیلومتر خواهد بود.

در سال ۲۰۰۷ ، در پارک ساحلی، روبروی میدان “ازنفت” ، افتتاح یک فواره موسیقی که هیچ مانندی در جهان ندارد ، برگزار شد. در سال ۲۰۰۸ ، ساختن چشمه دوم ، که روبروی خانه دولت ساخته شد ، به پایان رسید.

در پارک ساحلی همه چیز برای یک تعطیلات خانوادگی وجود دارد – ده ها جاذبه متنوع ، چرخ فلک ، سینما  ، کافه ها ، تئاتر و برج چتر نجات. برای عاشقان روی دریا ، کشتی های مسافربری و یک رستوران شناور فعالیت می کنند. و یکی از گوشه های بلوار حتی ونیز باکو نامیده می شد: اینجا قایق ها و گوندولا در امتداد کانال های باریک مصنوعی ، دقیقاً مانند آن شهر ایتالیا ، قایقرانی می کنند.

مرکز خرید و سرگرمی محبوب پارک بلوار، مرکز بین المللی Mugham و موزه معروف فرش آذربایجان نیز در پارک ساحلی باکو واقع شده است.

باغ فیلارمونیک در باکو (باغ فرماندار)

باغ فیلارمونیک ، که قبلاً با نام میخائیلوفسکی شناخته می شد ، باغ فرماندار ، باغ انقلاب یا باغ فیلارمونیک یکی از قدیمی ترین پارک های پایتخت جمهوری آذربایجان ، در شهر باکو است. و باغ “گوبرناتسکی” به همین دلیل جلوی خانه فرماندار فراخوانده شد. این باغ در نزدیکی دیوار قلعه کوچک شهر قدیمی شهر ایچری شاه ، بین دروازه های قلعه شرقی و میدان ازنفت واقع شده است.

این باغ با مساحت ۴.۶ هکتار ، داستان بسیار جالبی دارد. در دهه ۳۰ قرن نوزدهم در جای جای باغ ها و باغ های خصوصی از بین رفت و تا مدت زمان طولانی تنها باغ شهر باقی ماند. منظره باغ فرمانداری بیش از نیم قرن ایجاد و شکل گرفته است.

در گذشته ورود به باغ برای شهروندان عادی محدود به یک روز از هفته بود. اما برای اشراف عالی رتبه ، میلیونرهای نفتی ، دروازه ها همیشه با مهمان نوازی باز می شدند.

در سال ۲۰۰۹ ، کار مرمت برای احیای باغ انجام شد (آخرین کار مرمت در دهه ۷۰ قرن گذشته انجام شد). در بازسازی گونه های نادر درختان کاشته شد – بلوط ، سدر و خاکستر ، گونه های مختلف گیاه عجیب و غریب ، سیستم آبیاری جدید ، ترکیبات زیبا و چشم انداز.

امروز ، مانند گذشته ، باغ فیلارمونیک یکی از مکان های مورد علاقه برای استراحت شهروندان و میهمانان پایتخت است. جالب است که در اینجا در تاج درختان سالهاست که در آنجا طوطی های ناشناخته زندگی می کنند ، بی نظیر برای جانوران آذربایجان. در پارک، ساختمان جامعه فیلارمونیک ایالتی ، اقامتگاه شاعران ، پاویلیون ، بسیاری از کافه ها و رستوران ها قرار دارد که می توانید بعد از پیاده روی اوقات فراغت به استراحت بپردازید.

پارک افسران در باکو

یکی از قدیمی ترین پارک های شهری – پارک افسران ، که قبلاً به بلوار معروف بود ، در جنگ بزرگ میهنی به یاد قهرمانان و قربانیانی که در نبردها علیه فاشیسم جان باختند ، گذاشته شد. پس از جنگ ، این پارک به نام هازی اصلانوف قهرمان اتحاد جماهیر شوروی نامگذاری شد. پس از بازسازی، پارک افسران در سال ۲۰۱۱ مجدداً افتتاح شد

.با حفظ برخی از ویژگی های قدیمی در سایه درختان چند ساله یخ زده ، پارک ۴ افسانه افسران در همان زمان ظاهری کاملاً جدید به دست آورد. در اینجا یک سیستم روشنایی اصلی ، یک چشمه سنگی با شکوه و مجسمه های برنزی وجود داشت که امروزه به کارت ویزیت پارک های مرکزی باکو تبدیل شده اند. در اینجا شطرنج باز ، که در فکر فرو رفته است ، حرکت خود را برنامه ریزی می کند ، اما یک شیخان شاد و سرحال که با ورودی بازدید کنندگان ملاقات می کند. نه چندان دور از چشمه ، در یکی از نیمکت ها یک عکاس برنز خسته است. کمی بیشتر ، دخترک دسته دسته گل را به عابران می دهد.

علاوه بر چهره های برنز ، مجسمه های مختلفی از قوها نیز مورد توجه قرار می گیرند ، همچنین ماهی های چشمی مخصوص چشم بچه ها ، به خصوص مورد علاقه کودکان ، که در پارک مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

پارک سهیل

در مرکز باکو یک پارک بزرگ و مرتب دیگر وجود دارد که مردم دوست دارند اوقات خود را بگذرانند و میهمانان پایتخت پارک سهیل هستند. در زمان اتحاد جماهیر شوروی تأسیس شد ، این پارک در گذشته “میدان ۲۶ کمیسر باکو” نامیده می شد. در این گور دسته جمعی ، انقلابیون مشهور دفن شدند و یک یادمان معماری با “آتش ابدی” وجود داشت که به افتخار آنها گذاشته شده بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، این یادمان برچیده شد و این میدان به یک پارک زیبا تبدیل شد. در سال ۲۰۰۹ ، این پارک پس از یک بازسازی کامل ، در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که این پارک که در بخش مرکزی باکو واقع است ، در تقاطع خیابان خاگانی ، خیابان بولبول ، خیابان اوزییر گزیبکوف و خیابان راشد بهبودوف ، روبروی کتابخانه ملی جمهوری آذربایجان با نام MF قرار دارد. آخوندوف ، توسط ساختمان های تاریخی احاطه شده است.