تور باکو – در مقاله ای که توسط سی ان ان سفر منتشر شده است، از بازارهای سنتی ، مساجد و اماکن میراث جهانی یونسکو گرفته تا آسمان خراش های آینده موضوعاتی بوده که این مقاله به آن پرداخته و باکو، پایتخت آذربایجان، ترکیبی از بهترین های قدیمی و جدید را ارائه می دهد.

نویسنده این مقاله می گوید که از جالب ترین آسمان خراش های مدرن، برج های شعله باکو است، سه گانه ای از سازه های مرتفع که شبیه زبان آتش است و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. در این مقاله آمده است:

طراحی شده توسط شرکت معماری آمریکایی HOK و برج ۱ ۱۸۲ متر بوده که بلندترین ساختمان جمهوری آذربایجان است. بازدید کنندگان می توانند در آنها بمانند – یکی از آنها ساختمان مسکونی بوده، یکی دیگر برای استفاده به عنوان دفتر کاری است، در حالی که سومی با ارتفاع ۱۶۵ متر، یک هتل با سبک امروزی پنج ستاره است.

برج های شعله
برج های شعله

نویسنده تأکید دارد که این برج ها را می توان تقریبا از هر نقطه شهر دید، اما شب زمانی است که آنها واقعاً زنده می شوند.

چراغ های نارنجی ، قرمز و صورتی نارنجی در برج ها مانند شعله های آتش می سوزند.

براساس این مقاله، برخی از افراد در باکو، اکنون این برج ها را نمادی از خانه می دانند:

این برج بیش از ۳۰۰ اتاق، سوئیت و آپارتمان با خدمات مسکونی دارد که قیمت آن از ۱۷۰ دلار به بالا تا ۵۰۰۰ دلار در هر شب است. پس چه کسی دوست دارد در یکی از مشهورترین نقاط دیدنی کشور بماند؟ مطمئناً این برج یک هتل معمولی نیست.

در این مقاله آمده که لابی هفت طبقه این مکان توسط یک لوستر عجیب و غریب با استفاده از پنج کیلومتر رشته، تزئین شده با ۸۴۰ چراغ و بیش از ۶۰۰۰۰۰ مهره کریستالی و وزن آن به اندازه دو تن است. همه ی این ها می تواند دلایلی باشد تا این برج ها را در نوع خود منحصر به فرد بدانیم..